نیوزفااسپرتس

نیوزفااسپرتس

وبلاگ نیوزفااسپرتس
نیوزفااسپرتس

نیوزفااسپرتس

وبلاگ نیوزفااسپرتس

جملات زیبا جدید_94_گردآوری شده وبلاگ های عاشقانه_4

کاش آدم‌های کوچک لازم نمی‌دیدند

برای اثبات بزرگی خود

به صورت کسانی پنجه بیندازند که آنها را به مسیر بزرگی هدایت کرده‌اند …!
چه باید می‌کردم؟

آن ابر سرانجام می‌بارید.

و توفان

می‌برد آنچه را که باید می‌برد…

 

† . به کلاغــــها بگویید:

قصه ی من اینجا تمام شد، …

یکی . . .

بود و نبود مرا

با خود برد . .

 

† . می پسـندم پاییـز را

که معافـم می کنـد از پنـهان کردن ِ دردی که در صـدایم می پیچـد ُ

اشکی که در نگاهـم می چرخـد ؛

آخر همه مـی داننـد

سـرما خورده ام !! …

 

† . دلم یه نفر رو می خواد ….

که ازم بپرسه چطوری ؟ …

بگم…خوبم !! …

بغلم کنه و بگه دروغ بسه… !!

چی شده ؟!

 

† . تنهایی یعنی

ذهنم پر از تو، خالی از دیگران است…..

اما کنارم

خالی از تو، پر از دیگران است…

 

† . همه میگن

بخشش از بزرگان است . .

من بخشیدم و هیچکس بهم نگفت

چقدر بزرگ شدی . .

همه گفتن بلد نبودی حقتو بگیری!

 

† . وقتی اورجینال به دنیا اومدی…

حیفه کپی از دنیا بری ….

خودت باش !

 

† . حـــــالا کــــه رفـتــه ای

نـــزدیــکـــ تــــر شــده ای

نــزدیــکــــ تـــــر شــده ایــم .. .. .. !

 

† . غــزل در دســتـــــ

و ســکــوتـــ بــر لـبــــ …

نــتـــ بـــه نتـــــ از تـــارهــای نگـــاهــتـــــ نــواخــتــه مـی شـــوم

بــی آنـکـه بــدانــم

بــازیــچــه کــدام آکـــوردم …
|
دَرد دآرهـ
وقـــتــی بــآ تــمــآم وجــ ـودت
کــَسی رو بـــَـــغـــَل کـــٌنــی
و
بــدونی دَقــآیـق آخــریهـ کــهــ بـــهــ تو
تـــعـــلـق دآرهـــ
به سلامتی همه اونای که نمک می خورن و نمک دون میشکنن
بعد سر حرف میشه میگن حرمت همه چی رو دارن …

بعضی خاطرات
مثل مینهای عمل نکرده توی روحت کاشته شده اند!…
با یک حرف می ترکانندت!

در لحظه هایم حضور نداری!!
فقط همیشه در ذهنم!!
آرام آرام پرسه میزنی…….!

اگه بخوای جوری زندگی کنی
که به کسی بدهکار نباشی
آخرش یه “زندگی”، به خودت بدهکار می شی.

در خیال دیگری مـــی رفـــــت
و من چه عاشــــقـــانه
کاسه ی آب پشت سرش خالی می کردم !!

سر به هوا نیستم
اما….
همیشه چشم به آسمان دارم.
حال عجیبی ست
دیدن همان آسمان
که شاید تو دقایقی پیش به آن نگاه کرده ای…!

سلامتی مداد پاک کن
که به خاطر اشتباه دیگران خودشو کوچیک میکنه .

همبازی هایمان را
تا وقتی دوست داریم،
که خوب می بازند !

چه قدر سخت است
منتظرکسی باشی
که هیچ وقت به فکر آمدن نیست ….

مرگِ یه رابطه
از جایی شروع میشه
که موبایل ها میره روی سایلنت…

به سلامتی کسی که
بهش زنگ میزی…..
خوابه….
ولی واسه این که دلت رو نشکنه
میگه:خوب شد زنگ زدی….
باید بیدار میشدم
|
با اصرار از شوهرش می‌خواهد که طلاقش دهد. شوهرش میگوید چرا؟ ما که زندگی‌ خوبی‌ داریم. از زن اصرار و از شوهر انکار. در نهایت شوهر با سرسختی زیاد می‌پذیرد، به شرط و شروط ها. زن مشتاقانه انتظار می‌کشد شرح شروط را. تمام ۱۳۶۴ سکهٔ بهار آزادی مهریه آت را می‌باید ببخشی. زن با کمال میل می‌پذیرد. در دفترخانه مرد رو به زن کرده و میگوید حال که جدا شدیم. لیکن تنها به یک سوالم جواب بده. زن می‌پذیرد. “چه چیز باعث شد اصرار بر جدایی داشته باشی‌ و به خاطر آن حاضر شوی قید مهریه ات که با آن دشواری حین بله برون پدر و مادرت به گردنم انداختن را بزنی‌. زن با لبخندی شیطنت آمیز جواب داد: طاقت شنیدن داری؟ مرد با آرامی گفت: آری. زن با اعتماد به نفس گفت: ۲ ماه پیش با مردی اشنا شدم که از هر لحاظ نسبت به تو سر بود. از اینجا یک راست میرم محضری که وعده دارم با او، تا زندگی‌ واقعی در ناز و نعمت را تجربه کنم.
مرد بیچاره هاج و واج رفتن همسر سابقش را به تماشا نشست. زن از محضر طلاق بیرون آمد و تاکسی گرفت. وقتی‌ به مقصد رسید کیفش را گشود تا کرایه را بپردازد. نامه‌ای در کیفش بود. با تعجب بازش کرد. خطّ همسر سابقش بود.نوشته بود: ”فکر می‌کردم احمق باشی‌ ولی‌ نه اینقدر. نامه را با پوزخند پاره کرد و به محضر ازدواجی که با همسر جدیدش وعده کرده بود رفت .منتظر بود که تلفنش زنگ زد. برق شادی در چشمانش قابل دیدن بود. شمارهٔ همسر جدیدش بود. تماس را پاسخ گفت: سلام کجایی پس چرا دیر کردی. پاسخ آنطرف خط تمام عالم را بر سرش ویران کرد. صدا، صدای همسر سابقش بود که میگفت: باور نکردی؟ گفتم فکر نمی کردم اینقدر احمق باشی‌. این روزها می توان با ۱ میلیون تومان مردی ثروتمند کرایه کرد تا مردان گرفتار از شرّ زنان احمق با مهریه‌های سنگینشان نجات یابند!
|
خدایا …!
گاهی تو را بزرگ می بینم و گاهی کوچک ،
این تو نیستی که بزرگ می شوی و کوچک …
این منم که گاهی نزدیک می شوم و گاه دور …!
|
آنــقــدر
آنــقــدر رفــتــه ایــ کــ انــگــار
هــیــچــگــاه نــبــوده ایــ
نــکُــنــد تــمــام بــودنــت را
خــوابــ دیــده ام ..
† . دیر آمدی
دیــــر آمدیـــــ بارانــــــ …
منــــ …
ایــنـــجـــا …
در حجمــــــ نبودنــــــ کسیـــــ خشکیدمـــــ …

† . تـنـهـایـیـم
مـــن بـــا تـــو فـــرق دارم …
تــنــهــایــیــم
فــــــــــَرش نـیـسـت
کـــــه
زیــر پــای هــر کـــس و نـــاکـــس بــنــدازم …!!

† . سخت است
من درد می کشم …
تــــو امــــا چشم هـــــایت را ببنـــــــد !
سخت است بـدانـــــم می بینی و
بی خیـــــــــــــــالی …!

† . این روزها
ایــن روزهـــا ..
خیلــی چیـزهـــا دستـــ ِ مـَـن نیستـــــ …!
مثـَـــلا ً ..
دستـــانتــــــ …

† . اینــ بار
مانند شیشهــــ
شکستنـــــمـــ آسانــــــ بـــود . . .
ولیـــــــ
دیگـــر بهــــ مــنــــ دستــ نزنــــ
اینـــــ بار زخمیــــ اتــــ خواهمـــــ کرد…..

† . لعنتیــــ
شـــــــــب هــــــایـــــم
درد دارنــــــد …
وقتے ندانم چراغ اتاق ات را …
کدام لعنتے خاموش مے کند .

† . آرزوی محال
خُدایآ …
مَن میدانَم
تُو هـَــــم میدانــے
کِـِﮧ شُدَنـے نیست …
حَتـے اَگَر مُعجِزِه کُنـــے
باز هَم …
او یِک آرِزویـ ِمَحال اَست .
|
چـه کـــرده ای
چـه کـــرده ای بــا مــن ..!!؟
کـه ایـن روزهـــا ،
تــــو را
فـقــط بـه انـدازه ی یـک اشتبــاه مـی شنـاسـم ..!!!
† . دلت که تنگ باشد
دلـــت که تــنگِ یکــ نفــر باشــد …
خودِ خــــدا هـــم بیـــاید تا خــوش بگــذرد و لحــظه ای فرامــوش کنی !
فایــــده نــدارد …
تو دلــت تنـــــگ اســــت …
دلــت برای همــان یک نفــر تــنگ است …
تا نیــاید … تا نبــاـشد …
هیــچ چــیز درســت نمیـــشود …
† . چراااا
تمام افکارم …
شعرهایم …
نوشته هایم …
همه بوی تو را می دهند
چرا رهایم نمی کنی …
تا لحظه ای برای خودم باشم .
† . دروغ
بیشترین دروغی ک در این دنیا گفته ام ،
این کلمه است :
خـــــــــوبـــــــــــم
† . گناه استـــــــــ
دیــگــر بــهـ تــــو فــکــر نـــمــے کـنـــمــ
گـنــاهـ اســـتـ چـشـمــ دآشــتــنـــ بــهـ مـــالـــِ غــــریــبـهـ هـآ …
† . شرمنده می کنی
شرمنده می کنــــــــــــی
گاهی در خوابـــــــــــــ
به من ســـــــــر می زنـــــــی . . .
† .من کجا ؟
کفش هایم را نده
پا به رهنه میروم تا در حریم تنهایی خود
با نگاه به تاول های پایم عبرت بگیرم …
من کجا؟
عاشقی کجا؟
† . بس کن
بس کن ساعت …
دیگر خسته شده ام …
آره من کم آورده ام …
خودم میدانم که نیست …
اینقدر با صدایت ، نبودنش را به رخم نکش.
† . بی انصاف
هیــــــــــــــــ
بیــــــــــــ انصافـــــــــــــــــــ
شـبــــا کــــــــــــ بـــیـــــــ خـــوابـــــــ تـــوام
چــــطـــوریــــــــــ خـــــوابــتـــــــــــ مـــیـــبــــره ؟؟؟
|
تنهایی یعنی
وقتی‌ پرســـــــتار گفت :
همــــــــراه بیمار …
کسی‌ نبود جواب بده !!
آهسته گفتم :
ببخشید کسی‌ همــــــــراه من نیست … . .
تنهـــــــــــام …
† . نرسیده به بعضی خاطره ها …
باید بنویسند :
آهسته به یاد بیاورید
خطر ِ ریزش ِ اشک …

† . خواب تو آنقدر شیرین بود که گلویم را زد ،
سرفه‌ام گرفت ،
بیدار شدم !
دیدم که نیستی‌ ،
به احترام اینکه نان و ‌نمکی تازه کنیم
غصه ی نبودنت را خوردم ..!

† . نـیمـکتِ بـا هـم بودنمـان تنـهاسـت
مـن دل نـشستـن نـدارم ،
تــو دلـیـل نـشستـن

† . چقدر تلخ شده ای ،
این روزها قندهایت را در دل چه کسی آب میکنی ؟

† . وقتـــــــــــی معلم انشا بهت گفت
علم بهتره یا ثروت
بگو هیچ کودوم
فقط نباشه منـــــــت

† . سلامتی اون بچه یتیمی که
وقتی تو رو با بابات می بینه
بغض می کنه
ولی برا اینکه خواهر کوچیکش ناراحت نشه
براش ادای باباهارو در میاره

† . تنهایی یعنی هر شب
به شماره اون SMS بزنی
و منتظر جواب بمونی!
ولی صبح که بیدار می شی
با دیدن Not Delivered
روی صفحه گوشیت
یادت بیاد که
خیلی وقته گوشیش خاموشه

† . چیزى نو بیاور
حرفى تازه
جمله اى که به هیچ کس نگفته اى
حال مرا به هم نزن
تو ..
دوستت دارم رابه همه میگویى

† . آیا می دانی
بدست آوردنت
تنها “ استثناء ”

در خواستن ، توانستن است .. ؟


@احسان چهری


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.