نیوزفااسپرتس

نیوزفااسپرتس

وبلاگ نیوزفااسپرتس
نیوزفااسپرتس

نیوزفااسپرتس

وبلاگ نیوزفااسپرتس

خبر و اخبار جدید 3/23/2015 در حوزه فناوری_نوشته 3

ایسر تبلت Iconia Tab 10 را معرفی کرد
ایسر برای کاربرانی که به  تبلت بزرگ برای تماشا ویدئو، بازی‌های سبک و مرور وب علاقه دارند و البته بودجه آن‌ها نیز محدود است، نسخه‌ی جدیدی از Iconia Tab 10 را معرفی کرده که این تبلت در دو مدل به همراه سخت‌افزاری قوی و البته قیمتی مناسب عرضه خواهد شد.
تبلت Iconia Tab 10 در دو نسخه ۲۴۹ دلاری و ۱۹۹ دلاری تولید شده است؛ مدل ۲۴۹ دلاری این تبلت دارای صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل یا WUXGA، دو گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، چیپ‌ست مدیاتک MT8217 SoC با ۴ هسته پردازشی Cortex-A7 و سرعت ۱.۵ گیگاهرتز است. مدل ۱۹۹ دلاری هم دارای صفحه نمایشی با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، یک گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت و پردازنده ۱.۷ گیگاهرتزی است.
هر دو مدل تبلت دارای وای‌فای بوده و در رنگ‌های مشکی و سفید عرضه خواهند شد. دوربین‌های ۵ و ۲ مگاپیکسلی در پشت و جلو، پشتیبانی از کارت میکرو SD برای ارتقای حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت، اندروید ۴.۴ کیت‌کت، فناوری صدای فراگیر دالبی و باتری ۵۷۰۰ یا ۵۹۱۰ میلی‌آمپرساعتی از سایر مشخصات تبلت‌های Tab 10 ایسر هستند. به نظر می‌رسد این تبلت برای کسانی که بودجه کافی برای خرید یک تبلت پرچمدار ندارند مناسب باشد.

  آیپد پرو دارای چهار اسپیکر خواهد بود
بر اساس تصاویر رندر شده سه بعدی مربوط به آیپد پرو/پلاس که به تازگی منتشر شده، احتمال می‌رود این محصول دارای چهار اسپیکر باشد. پیش از این نیز تصاویری مربوط به قاب آیپد پرو منتشر شده بود که همین موضوع را تایید می‌کرد.
تصاویر منتشر شده مربوط به آیپد پرو/پلاس حاکی از آن است که این محصول از چهار اسپیکر بهره‌مند خواهد شد. دو اسپیکرها در قسمت بالایی آیپد و دو اسپیکر هم در قسمت پایین آیپد تعبیه شده است. حدود یک ماه پیش تصاویر دیگری از یک قاب منتسب به آیپد پرو فاش شده بود که همین موضوع را تایید می‌کرد.
همان طور که در تصاویر فوق مشاهده می‌کنید، دقیقا محل قرار گیری دوربین، دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه‌ی پاور مشخص شده است. میکروفن دوم هم در کنار دوربین پشت آیپد تعبیه شده است. به نظر می‌رسد اپل برای این محصول صفحه‌ی نمایش ۱۲.۹ اینچی، چیپ‌ست A8X و ۲ گیگابایت حافظه رم را در نظر گرفته است. آیپد پرو دارای تاچ‌ آی‌دی بوده و شایعاتی نیز در خصوص ارائه یک قلم دیجیتالی برای این محصول منتشر شده است.

به نظر می‌رسد کنفرانس WWDC که در ماه ژوئن برگزار خواهد شد، بهترین زمان برای اپل جهت معرفی آیپد پرو باشد. اپل امیدوار است بتواند با معرفی این تبلت رقیبی برای سرفیس پرو ۳ مایکروسافت باشد. پیش از این نیز اپل با تغییر در اندازه آیفون و بزرگ‌تر کردن آن توانست موفقیت بسیاری را کسب کند، به همین دلیل دور از انتظار نیست که اپل دوباره همین تصمیم را در خصوص تبلت‌های خود بگیرد.
ویندوز 10 نسل جدیدی از سنسورهای کاربردی را به گوشی های هوشمند می آورد
به تازگی تصاویری از ویندوز 10 بر روی گوشی های هوشمند منتشر شده است که نشان می دهد همزمان با انتشار این سیستم عامل سری جدیدی از سنسور های کاربردی هم معرفی خواهند شد. این سنسورها علاوه بر نمایش ویژگی هایی جدید می توانند فعالیت فیزیکی مختلف کاربران را هم مورد ارزیابی قرار دهند.
مایکروسافت در حاشیه کنفرانس WinHEC که در شنزن چین برگزار شد اعلام کرد که نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز 10 بر روی گوشی های هوشمند، همراه با پشتیبانی از نسل جدیدی از سنسورها خواهد بود. بر این اساس سنسورهای جدیدی همچون فشار سنج (Barometer)، دوربرد (Long range)، ارتفاع سنج (Altimeter)، گام شمار (Pedometer)، تشخیص و ردیابی فعالیت ها (دویدن، قدم زدن و...) و Custom در کنار دیگر سنسورهای نزدیکی (حضور انسان)، محیطی (دما، رطوبت، دی اکسید کربن، فرابنفش و...) و بیومتریک (ضربان قلب، گاز و...) در نسخه جدید این سیستم عامل مایکروسافت خودنمایی خواهند کرد.

سنسور جدید تشخیص و ردیابی فعالیت ها این امکان را فراهم می کند تا گوشی هوشمند به درک مناسبی از حالت شما مثل دویدن، قدم زدن، دوچرخه سواری و یا حتی ماشین سواری دست یابد. این سنسور همچنین می تواند تشخیص دهد که گوشی در دست ها، پیراهن، شلوار و یا حتی ژاکت شما قرار دارد. از دیگر قابلیت های این سنسور می توان به تشخیص محل قرار داشتن گوشی مثل کوله پشتی، کیف، جلد و... اشاره کرد.

تصاویر منتشر شده زیر نشان دهنده چگونگی عملکرد این سنسورها در ویندوز 10 است. با توجه به این تصاویر مشخص است که این سیستم عامل نه تنها در هنگام شروع و پایان یک فعالیت بلکه حتی در حین انجام آن ها هم قادر است نوع فعالیت شما را تشخیص دهد.
On-Body Detection قابلیتی جدید در اندروید، گوشی خود را آماده به کار می خواهید؟
امروزه امنیت اسمارت فون ها جدی ترین مسئله در زمینه نگهداری از آنها به شمار می رود. اما هیچکدام از ما نمی توانیم این واقعیت را که قفل صفحه کلید گوشی های هوشمند روزانه بارها و بارها و بدون هیچ دلیل خاصی باز می شوند را رد کنیم. گوگل امیدوار است این مشکل را با قابلیت جدیدی که "On-Body Detection" نام دارد بر طرف کند.
کسانی که حاضرند مراحلی از امنیت را به دلیل دست یابی به راحتی و آسودگی بیشتر قربانی کنند به زودی می توانند این قابلیت را از طریق منوی تنظیمات گوشی هوشمند خود فعال کنند. این قابلیت سبب می شود که در هنگام نیاز به گوشی های هوشمند، قفل صفحه کلید آن به صورت خودکار باز شود.

ویژگی On-Body Detection برای اولین بار توسط یکی از کاربران سایت Android Police کشف شد. وی با قرار دادن تصویر زیر توضیح داد که این قابلیت سبب می شود که قفل صفحه کلید به صورت خودکار و در هنگامی که گوشی بر روی میز یا هر سطح دیگری قرار می گیرد فعال شود. هنگامی که شما قصد دارید گوشی را در جیب خود قرار دهید باید قفل آن را باز کنید. به این ترتیب در جا به جایی ها و پس از قرار گرفتن گوشی در جیب یا دستان شما قفل آن به صورت پیش فرض باز خواهد ماند و شما می توانید به محض نیاز از آن استفاده کنید. پس از رسیدن به محل کار و قرار دادن آن بر روی میز کار، گوشی دوباره به صورت قفل شده در می آید و تا هنگامی که شما آن را لازم نداشته باشید در همین حالت باقی می ماند.
این قابلیت جدید با استفاده از شتاب سنج جا به جایی های گوشی های هوشمند را بررسی می کند. به این ترتیب اگر شما قربانی جیب برها شوید و در حالی که گوشی خود را در دست دارید مورد سرقت قرار بگیرید، گوشی همچنان در حالت قفل باز باقی می ماند. با این حال این قابلیت قرار است به زودی از طریق آپدیتی ویژه برای گوشی های Nexus و دیگر گوشی های اندوریدی در دسترس قرار بگیرد.
اسنپ دراگون 815 خنک‌تر از S810 و S801 کار خواهد کرد
ماه گذشته آزمایشی در خصوص سنجیدن درجه حرارت چیپست‌های اسنپ‌دراگون 810 و 801 در دو دستگاه مشابه به صورت جداگانه و در حین اجرای بازی «آسفالت ۸» انجام شد، پس از اتمام آزمایش نتایج نشان داد که این آزمایش صرفا برای اثبات اینکه داغ نشدن اجزای اسنپ‌دراگون 810 شایعه‌ است، انجام شده بود. حال شرکت کوالکام با شدت گرفتن اخبار داغ شدن گوشی اچ‌تی‌سی وان M9 آزمایشی دوباره بر روی چیپست‌های خود انجام داده و نتایج آن را منتشر کرده است.
آزمایش ماه گذشته و نتایج آن اثبات کرد که داغ نشدن اجزای سیستم-روی-یک-چیپ اسنپ‌دراگون 810 شایعه‌ است. این آزمایش در دو دستگاه مشابه و با چیپ‌ست‌های سنپ‌دراگون 810 و 801 و در حین بازی آسفالت انجام شده بود. حین آزمایش ویدئویی هم ضبط می‌شد که در نهایت مشخص شد اسنپ‌دراگون 810 گرمای کمتری نسبت به ۸۰۱ تولید می‌کند.

هفته گذشته آزمایشی بر روی تمامی گوشی‌های پرچمدار انجام شد که گوشی اچ‌تی‌سی وان M9 با کسب دمای ۱۳۲ درجه فارنهایت بیشترین دستگاه داغ کننده انتخاب شد و پس از آن خبرهای مربوط به آن شدت گرفت، دیگر گوشی‌های موجود در این تست گلکسی نوت ۴ و اچ‌تی‌سی وان m8 بودند که به ترتیب دمای ۱۰۰ درجه و ۱۰۲ درجه را کسب کردند. در این تست گوشی وان M9 تنها دستگاهی بود که از اسنپ‌دراگون 810 استفاده می‌کرد. اخیرا کمپانی اچ‌تی‌سی توانست با ارائه‌ی آپدیت نرم‌افزاری میزان درجه‌ی گوشی را به ۱۰۴ درجه کاهش دهد.

حال از آنجایی که این نگرانی دوباره به وجود آمده، شرکت کوالکام آزمایش جدیدی را بر روی چیپ‌ست‌های اسنپ‌دراگون 801, 810 و 815 انجام داده است. این چیپ‌ست‌ها در دستگاه‌های مجزا که فاقد آنتن رادیویی بودند، قرار گرفتند. از دیگر مشخصات این دستگاه‌ها صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و حافظه‌ی رم با ظرفیت۳ گیگابایت بود. البته این نکته را هم یادآور شویم که عدم وجود آنتن رادیویی در این دستگاه‌ها باعث می‌شود که هر سه چیپ‌ست به مراتب گرمای کمتری تولید کنند؛ البته هنوز چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 815  عرضه نشده است.

نمودارهای زیر تغییرات درجه حرارت چیپ‌ست‌های اسنپ‌دراگون ۸۰۱ ، ۸۱۰ و ۸۱۵ را در طول آزمایش نشان می‌دهند:
هر سه دستگاه از گرافیک یکسان در بازی آسفالت برخوردار بودند. برخلاف آزمایش قبلی که از تنظیم گرافیکی متوسط استفاده شده بود در این آزمایش میزان تنظیم گرافیکی در بالاترین حالت قرار گرفته شد. پس از نتیجه‌ی آزمایش مشخص شد که چیپ‌ست اسنپ‌ دراگون 815 کمترین  گرما را تولید کرده و با دمای ۱۰۰.۴ درجه فارنهایت به عنوان خنک‌ترین چیپ‌ست انتخاب شد. رتبه‌های بعدی به ترتیب مربوط به اسنپ دراگون 801 با ۱۰۷/۶ درجه فارنهایت و اسنپ دراگون 810 با ۱۱۱/۲ درجه فارنهایت است.

با توجه به نتایج این آزمایشات، به نظر می‌رسد گوشی‌های که دارای چیپ‌ست اسنپ دراگون 815 خواهند بود دمای کمتری را تجربه خواهند کرد. داغ شدن بیش از حد نتایج ناخوشایندی مانند کمتر شدن طول عمر باتری و در نهایت طول عمر گوشی هوشمند را دربر خواهد داشت. هنوز اطلاعات دقیقی از عرضه‌ی این چیپ‌ست در گوشی‌های هوشمند ارائه نشده است.
@احسان چهری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.