نیوزفااسپرتس

نیوزفااسپرتس

وبلاگ نیوزفااسپرتس
نیوزفااسپرتس

نیوزفااسپرتس

وبلاگ نیوزفااسپرتس

خبر و اخبار سیاسی روز 3/24/2015 جدید_اخبار جدید

قاسم سلیمانی در مقابل ژنرال های عرب
   
برخی کاربران خوش ذوق شبکه های اجتماعی در عراق که این روزها به صورت گسترده ای بر روی مساله تروریسم و جنگ علیه داعش در این کشور متمرکز هستند، مدال های ژنرال های سرشناس منطقه را با فرمانده ایرانی مقایسه کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایرنا، برخی کاربران خوش ذوق شبکه های اجتماعی در عراق که این روزها به صورت گسترده ای بر روی مساله تروریسم و جنگ علیه داعش در این کشور متمرکز هستند، مدال های ژنرال های سرشناس منطقه را با فرمانده ایرانی مقایسه کرده اند.

تصویری که این روزها در صفحات فیسبوک دست به دست می شود، چهار نفر را نشان می دهد؛ اولی پادشاه اردن است که بر سینه اش تعداد زیادی مدال نصب شده و طراح شوخ طبع، ذیل آن نوشته «جنگجویی شرکت کننده در 50 جنگ در محیط پلی استیشن در لاس وگاس که 1250 گرم مدال بر سینه دارد.»

نفر بعدی امیر بحرین است که با عنوان امپراتور بحرین از وی یاد شده و ذیل تصویرش نوشته شده است «شرکت کننده در جنگ های صید موطلایی ها در تفریح گاه های موناکو و ... با 870 گرم مدال».

«سلطان صحرا» نفر سومی است که با تعداد زیادی مدال بر سینه نشان داده می شود و ذیل آن آمده است: «خالد بن سلطان مشارکت کننده در ولگردی و تماشای صفحات نمایشی در اتاق عملیات طوفان صحرا با 650 گرم مدال برسینه».

نفر بعدی کسی نیست جز سردار قاسم سلیمانی که بر سینه اش به جای مدال یک علامت سوال نشانده اند و نوشته اند: «شرکت کننده در بیش از 50 جنگ و درگیری که متهم است در یک زمان در بیش از یک جبهه می جنگد، اما چگونه ؟ این را از من نپرسید، او هیچ مدالی ندارد.»

پای این طرح ها، پیام های زیادی به چشم می خورد و هر کسی نظری داده است؛ اما در بیشتر این پیام ها، ژنرال های منطقه را جنگجویان پوشالی معرفی کرده اند و درباره قاسم سلیمانی گفته اند که او مرد بی ادعای صحنه های نبرد است و به جای ژست های هالیوودی و حرافی، پای خاکریزها ایستاده و به صورت واقعی مرد میدان های سخت است و یک قهرمان حقیقی.  اگر امیرالمومنین به دفاع از فاطمه زهرا، شمشیر می‌کشید چه اتفاقی می‌افتاد؟
اکثر مردم جدیدالاسلام بودند، با شمشیر کشیدن امام علی می‌گفتند:‌ بزرگان و سابقون دین بر سر قدرت اختلاف دارند، پس معلوم شد که در اسلام هم مسئله قدرت و زور است، بنابراین حضرت امیر و حضرت زهرا سکوت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمصطفی میرلوحی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ به برخی سئوالات پیرامون بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) پاسخ گفتند که در ادامه می خوانیم:

س: مدارک موجود در کتب اهل سنت با دلایل مستند و روایی درباره‌ی شهادت حضرت زهرا (س) چیست؟

ج:در ابتدا شهادت صدیقه‌ی کبری فاطمه‌ی زهرا (س) را به همه‌ی مسلمانان عالم و دوستداران فاطمه‌ی زهرا (س) تسلیت عرض می کنیم، خصوصا قبل از همه به محضر فرزندشان حضرت بقیة الله الاعظم، حجة بن الحسن المهدی ارواحنا فداه و نائب بر حقشون مقام معظم رهبری و همه ارادتمندان و دوستان و عزاداران فاطمیه مساله فاطمه‌ی زهرا یک مساله‌ای است که ده‌ها بعد مختلف و در این ایام فاطمیه‌ از جهات مختلف باید به مسئله فاطمه‌ زهرا پرداخت، شناخت و معرفت جایگاه فاطمه زهرا، منزلت و جایگاه او درخاندان عصمت و طهارت، جایگاه محوری او در پنج تن آل عبا که در حدیث کساء دارد هم پنج نفری که مرکز عالم‌اند، چه کسانی هستند؟ فاطمه‌ و ابوها و بعلها و بنوها فاطمه و پدرش پیامبر و شوهرش امیر المومنین و فرزندانش حسنین محور فاطمه زهراست. انما یریدا لیذهب عنکم رجس اهل بیت و یطهرکم تطهیرا. و آیات دیگری که در شان اهل بیت است، محوریتش با فاطمه‌ی زهراست. خیلی جایگاه رفیعی است. حالا این یک بحثی است.

بحث خدمات آن بزرگوار، یک بحثی است، بحث سیره‌ی خانوادگی ایشان یک بحثی است، بحث سیده سیاسی‌شان یک بحثی است. بحث مصائب ایشان هم یک بحثی است. اما، ما ترجیح می‌دهیم که خیلی به مصائب نپردازیم چون ممکن است که گفتن بعضی از حقائق برای بعضی از دوستان تلخ باشد و دشمن سوء استفاده کند، همانطور که خیلی مسائل را امیرالمومنین و فاطمه‌ زهرا هم نگفتند. حقشان بود مثل خود امیرالمومنین حقشان بود که بیایند خلافتی که خدا تعیین کرد، پیغمبر غدیر ابلاغ کرده بود، به عهده بگیرند. اما به خاطر این که وحدت بین صفوف مسلمانان درست شود به خاطر حفظ مصالح، امیرالمومنین کوتاه آمدند، فاطمه زهرا کوتاه آمدند، ائمه دیگر هم کوتاه آمدند، الان مراجع ما، امام ما رهبر ما می‌گویند باید کوتاه آمد، به خاطر مصلحت مهتر که ماندن اصل اسلام است ما بعضی چیزها را نمی‌گوییم. خیلی حقایق است که از زمان امیرالمومنین تا حالا ناگفته مانده حضرت فرمودند: صبرت و فی العین غزا(در چشم ما خوار) و فی الحلق شجا (استخوان توی گلوست) نه می‌توانم آن را فرو بدهم و نه می‌توانم آن را برگردانم . این مسائلی است که ما نمی‌توانیم بگوییم، تا امام زمان بیایند اما به اندازه مختصری فقط یک اشاره که هم عواطف برادران غیر شیعی ما تحریک نشود، که دشمن می‌خواهد ما به جان هم بیفتیم و یهود و نصاری و آمریکا و اسرائیل استفاده‌اش را بکنند. بنابراین ما خیلی چیزها را نمی‌گوییم در مقام تبلیغ ولی برای کسی که دنبال تحری باشد دنبال مهم حقیقت باشد، واقعا می‌خواهد بداند درباره تاریخ اسلام و آن زوایای نا پیدایش را بداند این مطالب را برای کسی که اهل تحقیق باشد، بدون سر و صدا بدون تحریک عواطف، بدون جریحه دار کردن احساساتشان، علمی و بدون توهین و اهانت و آرام بیان می‌کنیم.
پس الان خطاب من یک خطاب تبلیغی نیست بلکه برای کسی است که اهل تحقیق و مطالعه است.
از مصائب قطعی که بعد از رحلت یا شهادت پیغمبر اکرم (ص) در اسلام وارد شد یکی‌اش مصائب فاطمه زهرا است، این قدر ما شیعه و سنی نقل داریم که من نمی‌توانم اصلا در این زمان کوتاه برای شما اسناد بیاورم و فقط به ۴ یا ۵ روایتی که اهل سنت نقل کردند اشاره می‌کنم والا به اندازه هزار صفحه مطلب و سند داریم.

روایت ابن ابی شیبر متوفی ۲۳۵ است، با سند و مستند کافی، روایت علامه بلا ذوری متوفی ۲۷ و روایت ابن قطیبه ی دین وری که کتابش (الامام والسیاسه) که خیلی هم مشهور است، ایشان هم در سال ۲۷۶ هجری از دنیا رفتند، یعنی قرن سوم زندگی می‌کرده و متولد در قرن دوم بوده است، روایت طبرانی و ده‌ها روایت دیگری که علما و بزرگان اهل سنت نقل کرده‌اند.

قصه این است که پیغمبر فرمودند به امر الهی یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من بربک، در عید غدیر، به همه گفتند با علی بیعت کنند، فرمودند: خدا گفته که علی مولا و ولی و امام همه‌ی مسلمین است و به همه فرمودند که بیایند و بیعت کنند، اما بعد از رحلت رسول خدا، عده‌ای صلاح اندیشی کردند و گفتند علی جوان است، بهتر است بزرگترها، پیرمردترها و ریش سفیدها بیایند و زمام حکومت را به دست بگیرند.

طبیعتا توقع داشتندکه همه بیانید و با آنها بیعت کنند امیرالمومنین و جمع زیادی از بزرگان بنی هاشم، مثل زبیر و خیلی از بزرگان دیگر دیدند که صریحا دستور پیغمبر زیر پا رفته، آنها در خانه‌هایشان ماندند امیرالمومنین فرمودند که ما حاضر نیستیم با این بدعت همراهی کنیم و بعد دستگاه خلافت، چند نوبت دستور داد. که بروید و این تحصن را بشکنید و اینها را از خانه بیرون بکشید و وادارشان کنید بیایند و بیعت کنند،‌نمی‌شود که خلیفه بگوید که من خلیفه‌ام و اینها بگویند که علی خلیفه است،‌این گونه نظم بهم می‌خورد صلاح و مصلحت این نیست و چند بار این هجوم انجام شد و خیلی هم دلیل دارد اصل مساله هجوم به خانه فاطمه زهرا امری اصلی بدیعی است دوم مساله احراق(آتش زدن در) که این هم اسناد فراوانی دارد سوم مساله دخان که خیلی‌ها آن نزدیکی‌ها نبودند، از دور دود را دیدند این هم نقل فراوان دارد چهارم مساله کشاندن امیرالمومنین به مسجد،‌این هم یک بحثی است مساله بعدی که از همه تلخ‌تر و جانسوزتر است، کتک زدن فاطمه زهرا(س) است،‌چون حضرت پشت در آمده بودند که این هم در اسناد موجود است مثلا ابن ابی الحریر در شرح نهج البلاغه آورده است.

هر کدام از این مسائل، مساله هجوم، احراق (آتش زدن) دود، کشاندن امیرالمومنین به مسجد و شمشیر بالای سرشان گرفتن توسط خالدبن ولید و به زور بیعت گرفتن و بعد کتک زدن فاطمه زهرا و کشته شدن جنین حضرت و شکسته شدن پهلوی آن حضرت و مجروح شدن دست شان و بعد هم رفتن فاطمه زهرا به طرف قبر پدرشان پیغمبر برای نفرین و فرستادن سلمان از سوی حضرت امیر برای برگرداندن خانم و منصرف کردن ایشان از نفرین، اینها همه از مسلمات تاریخ اسلام است و بعد هم غصب فدک و اینکه فاطمه زهرا با آن حال نزار و بیمار و کتک خورده آمدند مسجد،‌خطبه خواندند(و خطبه‌اش را آن قدر نقل کردند که اصلا قابل انکار نیست) اینها همه از قطعیات و مسلمات و بدیعیات تاریخ اسلام است.

س- به چه دلیلی روز شهادت حضرت زهرا(س) تاریخ مشخصی ندارد،‌عده‌ای آن را به ۴۵روز بعد از رحلت رسول خدا (ص) و برخی ۷۵ روز وعده‌ای ۹۵ روز می‌داند دلیل ان را بیان بفرمایید؟

ج- مساله این است که نه فقط حضرت زهرا(س) غالب ائمه و بزرگان ما این اختلاف هست،‌دلایل مختلفی دارد که بعضی از آنها کلی و بعضی از آنها موردی و جزئی است.

اولا بعضی از ائمه ما مخصوصا این ائمه مظلوم آخری ما، اصلا این طوری که باید و شاید توجهی بهشان نمی‌شد، یعنی مورخین دستگاه طاغوت، دستگاه خلافت، حواسشان به ائمه نبوده، ائمه برای ما مهم هستند برای آنها خیلی مهم نبودند انها و لحاظ سلاطین بودند مورخ درباری بودند تاریخ اهاوک بودند دنبال پادشاه بودند پادشاه عطسه می‌کند سرفه می‌کند تشریف بردند انجا عطسه کردند سرفه کردند اینها را می‌نوشتند مثلا تعداد جام‌های شراب خلفا را می‌نوشتند اسم ندیمه‌ها و شعرهایی را که می‌خواندند عرق و ورقی که بازی می‌کردند دنبال نوشتن وصف ائمه بودند قرارشان این بود که ائمه را له کنند و نامشان را محو کنند در واقع بنای سیاست این بود که ائمه را مهجور کنند ائمه را کسی نشناسد نمی‌خواستند ائمه طرفدار و دوستدار داشته باشند،‌یاران آنها را می‌کشتند تعداد زیادی از یاران ائمه توسط معاویه و حجاج کشته شدند آنها حتی به خود ائمه رحم نمی‌کردند به طوری که امام حسین(ع) و یارانش را آن گونه به شهادت رساندند.

در خصوص فاطمه زهرا، مخفی بودن قضایا بیشتر است، این تصمیم خود فاطمه زهرا بود که تغسیلش شبانه، تکفینش شبانه، دفنشان شبانه، نماز میتش شبانه، محل قبرش مخفی، این‌ها را حضرت می‌خواست به عنوان یک علامتی یک نقطه عطفی در تاریخ بگذارد که یک پیغمبری با این عظمت رفت فقط یک دختر از او باقی ماند. یک یادگاری، و با این یادگاری چه کردند؟

آن حضرت می‌خواستند با این مخفی بودن یک نقطه تلنگری در تاریخ باشد که چه مسائلی اتفاق افتاد و چه بلاهایی سر این دختر‌ آمد، که همه چیزش مخفی است.

چون تمام سفارش‌هایی که پیغمبر کرده بودند که مردم من هیچ اجر و مزدی از شما نمی‌خواهم الا "مودة فی القربی" ؛ مودة چه کسانی هستند؟ پاره تن رسول خدا فاطمه زهرا است، دوست داشتن فاطمه و بچه‌هایش.

یعنی پیغمبر دائم سفارش می کرد، مردم از در خانه علی و فاطمه دور نشوید اگر در خانه علی و فاطمه بسته شود، در خانه ضلالت و گمراهی و نفاق باز می‌شود.

آن‌ها به جای اینکه به این در بچسبند، دری که پیغمبر ۹ماه می‌آمد در مقابل در خانه فاطمه زهرا می‌فرمود: "السلام علیک یا اهل البیت النبوة، انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا" این در را آتش زدند، شکستند و آن‌ها کار را کردند فاطمه زهرا حتی شب‌ها و نیمه‌شب‌ها با امیر المومنین می آمدند در خانه مهاجر و انصار و اتمام حجت می‌کردند و واقعه غدیر را یادآوری می کردند. خب آن‌ها می‌دیدند تا فاطمه زهرا هست، مدافع علی هست، پس باید یک جوری محو می‌شد و کنار زده می‌شد آن‌ها کاری کردند که آن حضرت چند ماهی بیشتر بعد از پدر زنده نماند و همین یک بیت فاطمه زهرا گویای همه مصائب آن‌ حضرت می‌باشد. "صحبت علیه مصائب، لوان‌ها صحبت علی ایام سرن لیالی" (آن‌قدر مصیبت به سر من ریختند، اگر همه مصیب‌های مرا تقسیم به روزهای عالم می‌کردند، همه روزهای عالم شب می‌شد، از ظلمت و سختی و تاریکی‌اش)

حضرت چون می‌خواست اختلاف و نزاعی وجود نداشته باشد، این سختی‌ها را تحمل کرد، اگر امیرالمومنین شمشیر می‌کشید به دفاع از فاطمه زهرا، چه اتفاقی می‌افتاد؟

اکثر مردم جدیدالاسلام بودند، تازه مسلمان شده بودند می‌گفتند:‌ بزرگان و سابقون دین بر سر قدرت اختلاف دارند، پس معلوم شد که در اسلام هم مسئله خدا و الهی نیست، مسئله قدرت و زور است، این‌ها هم به دنبال ریاست و پست هستند اصحاب خود پیامبر، سر قدرت‌ها اختلاف دارند، بنابراین حضرت امیر و حضرت زهرا سکوت کردند، اما برای اینکه کاملا هم حق مخفی نماند و آیندگان هم ندانند که چه اتفاقی در گذشته افتاده، فاطمه زهرا سفارش کرد خوب طبیعی است که دختر با این عظمت، یادگار محبوب پیغمبر، وقتی که وصیت می‌کند شبانه غسل داده شود، شبانه کفن شود و شبانه دفن شود، این تا روز قیامت می‌ماند، در تاریخ می‌ماند قاعدتا می‌بایست دختر همچین پیغمبری (تمام بزرگان، فرماندهان لشگری و کشوری از دنیا بروند همه می آیند و در تشییع او شرکت می‌کنند) وقتی حضرت زهرا از دنیا رفت طبیعتا باید مدینه بهم می‌خورد و شلوغ می‌شد، آن حضرت می‌خواست این مظلومیت در تاریخ بماند، چون مردم مدینه بارها دیده بودند که پیامبر دست دخترشان را جلوی مردم می‌بوسید، بارها گفته بود که "اما ابنتی فاطمه، فهی سیدة نساء‌العالمین من الاولین و الاخرین"(دخترم فاطمه او یک بزرگ بانوی بانوان همه عالم از اولین تا آخرین است) ، "فهی بضعته منی"(زهرا پاره تن من است و جگر گوشه من است) ،‌"فهی ثمرة فوادی" (میوه دل من است) ،‌"روحی التی بین جنبین"(جان من که بین دو پهلوی من است) "وقتی زهرا را می‌بینم بوی بهشت را از او استشمام می‌کنم" (زهرا سیب بهشتی و گل بهشتی من است"‌ روایت است روزی تمام اصحاب در خدمت رسول خدا نشسته بودند، همان وقت فاطمه وارد می‌شود حضرت رسول اکرم(ص) به سمت خانم می‌دوند و ایشان را تکریم می‌کنند، عایشه می‌گوید من حسادت داشتم به فاطمه و مادرش خدیجه وقتی فاطمه وارد می‌شد پیامبر "قام الیها و قلبها و حب‌ بها" پیامبر تمام قامت جلوی زهرا بلند می‌شود و در آغوشش می‌گرفت و به او خوشامد می‌گفت و "اجلس فی مجلس"‌و زهرا را در جای خودش می‌نشاند. یک چنین فاطمه‌ای با این عظمت از دنیا می‌رود و همه چیز او مخفیانه است، این کار حضرت عمدی بوده و آن بانو می‌خواستند این مسئله به عنوان یک علامت سوال در تاریخ بماند.

س- درمورد آیات قرآن که شأن نزولشان به حضرت زهرای مرضیه(س) بر می‌گردد توضیحاتی بفرمایید؟

ج-بحث فضایل فاطمه زهرا خیلی بحث مفصلی است و من به عزیزانی که علاقمند هستند در ایام فاطمیه در این جهت مطالعه کنند می‌گویم که بعضی از کتاب‌ها هست که به صورت آ‌ماده دسته بندی کردند و در دسترس نیز می‌باشد و کتاب‌ها نیز آسان خوان هستند، مثلا یک خانم بزرگواری کتابی نوشتند به نام "گوشه‌ای از فضایل حضرت فاطمه زهرا(س) در منابع اهل سنت" نام نویسنده‌ی  کتاب هم معصومه عاملی است یک بخشی از این فضایل فاطمه زهرا آیاتی است که شأن حضرت نازل شده در روایات فراوانی از اهل بیت داریم که ثلث قرآن در فضل اهل بیت است. یکسری روایات داریم که اهل سنت هم نقل کرده‌اند هرجا که درقرآن یاایهاالدین آمنو آمده خطاب مومنین است این‌جا خطاب منظورش کیست؟ فرمود: علی امیر و شریف‌ها در رأس مومنین چه کسی قرار دارد؟ علی می‌گوید این آیه در فضیلت مومنان است درست است که در فضیلت مومنان است ولی مصداق ؟ وکمکش کیست؟ علی بن‌ابی‌طالب و فاطمه زهرا و حسین درجایی در مورد مجاهدین صحبت می‌کند فضل مجاهدین و... درست است که بر همه مجاهدین دلالت می‌کند ولی در رأس مجاهدین مجاهدترین اصحاب پیامبر چه کسانی هستند؟ درجه یک‌هایی صدراسلام بعد از رسول خدا، امیرلمومنین و فاطمه زهرا بودند، در مورد سابقون الی ‌الاسلام امیرالمومنین و حضرت زهرا حرف برای گفتن دارند. در هر فضیلتی که قرآن صحبت کرده در هر خیراخلاقی، علمی، تقوا که قرآن را باز می‌کنیم یک آیه در مورد اهل بیت موجود است. در مورد نماز بالاترین اقامه کننده نماز کیست؟ علی! بالاترین روزه؟ علی. و لذا در روایات داریم که ثلث قرآن در فضیلت اهل بیت است. در حدود ۲۰۰۰ آیه در فضیلت آنهاست من جمله امیرالمومنین و فاطمه زهرا اما آیاتی که بالخصوص در رابطه با آنهاست در حدود ۲۰ تایش را این خانم جا آورده آیه مباهله پیامبر برای مباهله و قسم خوردن انصرافی نجرانی گفتند چه کسانی را بیاوریم، انفسنا را نفسکم یعنی جا نمایان را وسط بیاوریم یعنی علی که جان پیامبراست نساء فاطمه زهرا است ابناء نا و ابناکم پسرهایمان را بیاوریم که حسین بودند و آیه تطهیر، نمایر لیذهب عنکم و حبس اهل بیت ویطهرکم تطهیرا.

همان آیه‌ای که پیامبر جلوی خانه فاطمه زهرا ۹ ماه خواندند در حدیث کساء هم این آیه بیان شده است آیه قربی (الاموده فی‌القربی) آیه ۳۲ طهف سوره اهل اتی (سه روز را اهل بیت روزه گرفتند ویطعیون الطعام علی...) در آیه اهل دکر سوره فرقان آیه مرج البحرین، آیه خمس آیه ۳۷ بقره، آیات ۳۷ و ۴۲ آل عمران، آیات مائده، آیه ۲۶ سوره اسراء سوره فرقان سوره نور آیه ۵۷ احزابف سوره حشر، آیه ۵ سوره ضحی و سوره کوثر که حتی امام فخر رازی یکی از بزرگان اهل سنت می‌گوید این سوره صریحا در شأن فاطمه زهرا است.

به برکت فاطمه زهرا و کوثر صدیقه طاهره این رسالت پیغمبر امیر‌المومنین ادامه پیدا کرد و بعد از حضرت علی(ع) توسط فرزندان علی و فاطمه تا قیام قیامت ادامه می‌یابد. پس به وسیله امامت، رسالت پیغمبر کامل شد و به وسیله کوثر فاطمه زهرا، این رسالت و امامت ادامه پیدا کرد و الان هم فرزندشان حضرت می‌تواند زنده هستند وتا روز قیامت زمین از جهت که از فرزندان فاطمه زهرا هستند خالی نمی‌شود.
بیش از ۸۰ آیه در فضیلت فاطمه زهرا و تعابیرش وجود دارد اگر کسی گفت ۲۰۰ آیه در فضیلت حضرت فاطمه داریم درست است و اگر گفت ۸ تا هم داریم درست است.

س: در مصحف فاطمه زهرا(س) که در دستان حضرت حجت (ع) است چه مطالبی بیان شده است؟

ج : مسأله مصحف فاطمه زهرا نیز بحث مهمی است که در کتاب شریف اصول کافی به آن اشاره شده و این حدیث را من از زبان حضرت امام هم شنیدم در حدیث آمده است که فاطمه زهرا به امیرالمومنین عرض کردند که روزها بعد از رحلت پیغمبر، فاطمه زهرا خیلی گریه می‌کرد به حضرت علی(ع) فرمودند: که روزها بعد از رحلت پیغمبر ملکی نزد من می‌آید و به من تسلیت می‌گوید و با من حرف می‌زند حضرت امیرفرمودند: در مورد قضایای آینده و اینکه سرنوشت اولاد من تا قیامت چه می‌شود؟ از وقایع گذشته تا آینده را می‌گوید حضرت علی(ع) فرمودند: وقتی که آمد به من بگو بیایم و مطالب را بنویسم و این گونه شد که حضرت زهرا مطالب را می‌گفت و حضرت امیر می‌نوشت.

و برخی متأسفانه می‌گویند این مصحف فاطمیه قرآن شیعیان است. در حالی که این افترایی بیش نیست و آن همان قرآنی است که در دست سایر مسلمانان است که شامل ۱۱۴ سوره و ۳۰ جزء است و کسی قادر به آوردن یک آیه مثل آن نیست. در حالی که مصحف فاطمیه در اختیار کسی نیست، بعد از حضرت زهرا در اختیار امیرالمومنین و پس از ایشان در اختیار امامان بعد از ایشان قرار گرفت و هم اکنون در اختیار حضرت مهدی (عج) است که ائمه گاهی به کتاب مادرشان استفاده می‌کردند. پس بنابراین این کتاب، کتابی است از وقایع و اسرار آل محمد(ص) و هیچ ربطی به قرآن ندارد.

س: چرا مصحف در نزد حضرت حجت قراردارد و اثرات آن بر حکومت حضرت مهدی را بیان فرمایید.

ج: همانطور که عرض کردم این کتاب از ودایع سری اهل بیت است و از یک امام به امام دیگری ارث رسیده و الان در اختیار حضرت مهدی(عج) است از جمله چیزهایی که در اختیار امام زمان(ع) است عصای حضرت موسی(ع)، معجزات موسی(ع) معجزات عیسی(ع)، عبای رسول خدا، عصای پیغمبر، شمشیر امام حسین‌(ع) و... دایعی که از انبیا گذشته وجود داشته در اختیار ائمه بود و همین طور بخشی از آن هیزم نیم سوخته‌ای که در خانه مادرشان را سوزاند و کتاب مصحف خاطی نیز یکی از دایع مخفی و سری است که ائمه از این کتاب استفاده می‌کردند مانند کسی که که به کتاب منبع و مرجع مراجعه می‌کند گاهی برای تصمیم ؟ از این کتاب راهنمایی می‌گرفتند.
وقتی که حضرت ظهور می‌کنند می‌فرمایند: این انقلاب و نهضت جهانی است و الگوی من مادرم فاطمه زهرا است ولی فتنه رسول... اسوه الحسنه برای من اسوه و سرمشقم مادرم فاطمه زهرا است و از فاطمه زهرا برحسب روایات حجه علی ؟ هستند. یعنی ائمه خودشان حجت خدا هستند و مادرشان زهرا حجت خدا برای آنهاست ایشان (خانم) استاد اساتید هستند.

س: در مورد جلوه‌های ناپیدای شخصیت حضرت فاطمه (س) که برای ؟ بیان نشده بفرمائید.

ج: آن قسمتی که زندگی معمولی حضرت به دنیا آمدن‌شان، ازدواج کردنشان بچه‌داری‌شان، زندگی خانوادگی‌شان با پدرشان، مادرشان و همسرشان و بچه‌هایشان را ما اینها را شنیدیم و دیدیم حتی بعضی از صحنه‌های سیاسی ایشان مانند خطبه خواندن در مسجد، شبانه به درخانه مهاجر و انصار رفتن و استدلال کردن و دفاع از غدیر و ولایت امیرالمومنین کردن، این‌ها را شنیدیم و دیدیم. اما این‌ها بحث ظاهری زندگی حضرت فاطمه زهرا است یک شخصیتی خانم دارد که آنها را باید بزرگان بیان کنند با آن مدارک و آن بیانی که در اختیار بزرگان است آن جلوه ملکوتی فاطمه زهرا را روشن کنند که این خیلی جنبه بسیار مهم و عمیق فاطمه زهرا است که مگر این بانو کیست که در روایت داریم از امام صادق (ع) که فرمودند: ما تکاملت النبوت النبی حتی اقدور با فضل‌ها و فضیلت‌ها ( تا انبیا با عصمت زهرا بیعت نمی‌کردند فراتاج بزرگ رسالت و آخرین درجه را به ایشان نمی‌داد.) این مسأله فقط یک مسأله عاطفی نیست واقعا فاطمه زهرا استاد ائمه است و آنها از مادرشان درس یاد می‌گرفتند در یک حدیث قدسی آمده است که خدا می‌گوید: "یا احمد، لوکاک ماخلقت افلاک و لولاهی بی‌خلقتک و اولا فاطمه لما خلقتکم (حدیث لولماک) (اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو تا را خلق نمی‌کردم.)

بعضی‌های می‌گویند یعنی حضرت فاطمه از پیغمبر و حضرت علی بالاتر است، این‌ها غلو مبالغه و خرافات است. نه، همان طور که قرآن مجید در آیه غدیر و آیه تبلیغ می گوید ابلاغ کن ولایت علی را و اگر ابلاغ نکنی، تمام زحمات ۲۳ ساله رسالت تو نابود می شود، دین ابتر می ماند، سفره دین جمع می شود، چگونه این دین باقی می ماند؟ با ولایت علی و با امامت علی اکمل می شود، پس اگر علی نبود، رسالت پیامبر کامل نمی شد و اگر فاطمه نبود، بعد از علی دین تمام می شد، پیغمبری و امامت تمام می شد، کوثر فاطمه زهرا باعث شد ائمه اثنی عشر تا قیام قیامت باقی بمانند، پس به برکت فاطمه زهراست که دین دوام پیدا کرد.

س:ماجرای فدک و خطبه فدک که در نهایت منجر به شهادت حضرت شد را توضیح دهید.

ج: این هم از آن چیزهایی است که خیلی نمی توانیم در مورد آن صحبت کنیم، چون باعث تحریک عواطف برادران ما بشود و فقط به آن اشاره کوتاهی می کنیم. در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) اگر جنگی رخ می داد ، هرآنچه که از آن جنگ به دست می آمد غنیمت نام می گرفت و باید بین همه مسلمین تقسیم می شد و اگر دشمن جنگ نمی کرد، چیزی را به عنوان نوعی هدیه به پیامبر می بخشید که آن اختصاص به پیامبر داشت، باغ فدک هدیه ای بود از یهودیان مدینه به پیامبر اسلام و پیامبر این نحله را به فاطمه زهرا بخشیده بودند و فاطمه زهرا اعمال خودشان را در آن جا گذاشته بودند و آن جا کار می کردند و بعد از رحلت پیامبر آنها فدک را به زور تصرف کردند و عمال حضرت را از آنجا بیرون کردند و اموال آن حضرت را غارت کردند. به بهانه اینکه خلیفه اول حدیثی نقل کرد که هیچ احدی هم تائید نکرد و بیان داشت که پیامبر گفته ما انبیاء ارث نداریم و هرچه مال داریم به بچه هایمان ارث نمی رسد و بعد هم چون پیامبر فدک را به فاطمه ارث داده بود، براساس یک حدیث جعلی که فدک اصلا ارث نیست و بایستی دولت آن را مصادره کند و فاطمه زهرا در خطبه مفصلی که در مسجد خواندند و با آیات قرآن، نقشه دشمن را نقش بر آب کردند و این خطبه از خطبه هایی است که سند محکمی از ولایت و مظلومیت امیرالمومنین و اهل بیت است، ولی باز هم دنبالش را ادامه ندادند تا جنگی صورت بگیرد، مظلومیت را گفتند ناله کردند صدای گریه جمعیت بلند شد و بعد مظلومانه رفتند و در خانه نشستند و گفتند در وقت مردم فهمیدند، بگذار بفهمند. آنها فدک را نمی خواستند تا دنیاطلبی کنند، به عیش و نوش دنیا بپردازند چون آنها کسانی بودند که حتی قرص نان شان را به سائل می دادند.

س: از ویژگی های حضرت زهرا که ایشان را بهترین الگو زنان جهان قرار داده به خصوص برای دختر و زنان جوان امروز جامعه چست؟

ج: همه زندگی فاطمه زهرا (س) الگوست، از ولادت تا شهادت، از کودکی تا جوانی، از نحوه برخورد با پدر و مادرشان تا نحوه تربیت فرزندانشان، همسر داری، همسایه داری، فرزندداری و همه زندگی آن حضرت الگوست.

یکی از مهمترین اسوه ها و الگوهای فاطمه زهرا برای دختران جوان و خانم های عزیزی که می خواهند حضرت را به عنوان الگو قرار بدهند، حجاب و عفاف و آن سیره ای که فاطمه زهرا عملا به ما یاد داده است، در چند جا پیامبر فرمودند: فداها ابوها: پدر به فدایت، در جاهایی که حضرت در مورد حجاب و عفاف شان یک برجستگی بیشتری نشان دادند، پیامبر این جمله را بیان داشتند: فاطمه زهرا از پدرشان تقاضا کرد که کارهای خانه را خودشان انجام بدهند و همسرشان کارهای بیرون.

اختلاط با نامحرم نه، گفتن و خندیدن با نامحرم نه، حتی فاطمه زهرا آخرین حرکتشان برای حجاب و عفاف الگو بود. روز آخر به اسماء فرمود: اسماء بعد از سفر حبشه گفتی آنجا برای تشییع اموات از وسیله ای به نام تابوت استفاده می کنند، برعکس ما حجازی ها که از تخته پاره ای برای این کار استفاده می کنیم. دوست دارم برای من نیز یک تابوت درست کنی تا بعد از مرگم حجم بدنم مشخص نباشد. با اینکه دفن ایشان در نیمه شب و در تاریکی و با جمعیت فوق العاده کم صورت می گیرد، بازهم حضرت دوست ندارد حجم بدنشان مشخص باشد.
اینها برای ما درس است، خانم های مومن نباید نامحرم حجم بدنشان را ببینند، لباسها و مانتوهای تنگ، موهای بیرون، آرایش و ... همه اینها برخلاف سیره فاطمه زهراست، دل فاطمه زهرا را به درد می آورد.

فاطمه زهرا را نصف شب ۷ تا پیرمرد ۷۰_۶۰ ساله آمدند و جنازه را تشییع کردند، نه مرد جوانی است، نه چراغ روشنی، در تاریکی، در دل شب، مخفیانه، دلش نمی خواهد روی تخته پاره ای، پارچه ای رویش بیاندازند، می خواهد داخل تابوتی باشد که درش بسته باشد که حتی حجم بدن فاطمه بعد از شهادت ایشان دیده نشود، اینها سیره فاطمه زهراست، باشد که رهروان خوبی برای آن حضرت باشیم.


سفارت ایران در اردن: تکذیب نقل قول‌ منتسب به سلیمانی
سفارت ایران در اردن با انتشار بیانیه‌ای، اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها و نقل قول از سردار قاسم سلیمانی در خصوص تحولات منطقه و بخصوص کشور اردن را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «میدل ایست مانیتور»، سفارت ایران در اردن با انتشار بیانیه‌ای، اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها و نقل قول از سردار قاسم سلیمانی در خصوص تحولات منطقه و بخصوص کشور اردن را تکذیب کرد.

چندی پیش رسانه‌های عربی مدعی شده بودند که سردار سلیمانی در سخنانی، تحولات اردن را نیز همانند تحولات سوریه و عراق، تحت کنترل ایران خوانده است.

سفارت ایران در امان در همین خصوص بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت: «اظهارات منتسب به سردار سلیمانی در خصوص تحولات منطقه و اردن هاشمی بی‌پایه و اساس است.»

در ادامه این بیانیه آمده که «طرفین علاقمند به ایجاد فضای دوستی و احترام، اینگونه اخبار ساختگی را هدفی جز تنش‌زایی در میان ملت‌های مسلمان ندارد، باور نمی کنند.»

خاطره البرادعی از ناراحتی احمدی نژاد از اوباما، هولوکاست و هدیه اش از تهران
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کتاب خاطرات خود با اشاره یکی از دیدارهایش با رئیس جمهور سابق ایران در تهران نوشت که احمدی نژاد پاسخ ندادن اوباما به پیام تبریکش بعد از انتخابات آمریکا را مورد توهین قرار گرفتن خود می دانست.
به گزارش نامه نیوز، محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود، در کتاب «عصر فریب » که مجموعه خاطرات وی در دوران مسئولیتش است با اشاره به درخواستش برای دیدار با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران با حضور علی اکبر صالحی به عنوام مترجم برای طرح پیشنهاد سوخت از سوی آمریکایی ها، نوشت:ارزش سیاسی مقدمات سوخت پیشنهاد شده را برای احمدی نژاد توضیح دادم و گفتم بازرسی هر چه سریعتر تاسیسات جدید در فوردو برای آژانس بین المللی انرژی اتمی ارزش دارد و گفتم:« بهتر است بدانید آژانس های اطلاعاتی غربی چندین سال است از تاسیسات باخبرند.»
احمدی نژاد خندید. پاسخ داد:«اگر آنها واقعا نمی دانستند، اوباما نمی گفت احتمالا نظامی است.»
البرادعی می افزاید: وی اضافه کرد که اوباما باید دست از لفاظی درباره ایران برداردو دیگر نگوید: «شما باید این کار را انجام دهید، شما باید این کار را انجام دهید.» و نباید آشکارا تهران را سرزنش کند. گفتم احمدی نژاد باید درک کند که اوباما محدودیت های داخلی خود را دارد که در پاسخ گفت:« من هم همین طور.»
به عقیده مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی برای احمدی نژاد و در کل ایران، رفتار محترمانه غرب اهمیت زیادی داشت.
وی با اشاره به بی اعتنایی احمدی نژاد نسبت به سازکوزی رئیس جمهور سابق ، می نویسد: به علاوه احساس می کرد اینکه اوبامابه پیام تبریکش بعد از انتخابات آمریکا پاسخ نداده است، مورد توهین قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از خاطراتش با اشاره به سخنان رئیس جمهور سابق ایران در مورد هولوکاست، نوشت:گفتم:« نباید به مخالفان خود اجازه دهید از بیانات شما سوء استفاده کنند.»وی فورا فهمید که به چه چیزی اشاره می کنم، گفت:هیچ کس در دنیای عرب و مسلمان حاضر نیست«رژیم صهیونیستی» را بپذیرد.
البرادعی می افزاید: بعد از جلسه، صالحی گفت احمدی نژاد از تلاش من برای کمک به رفع مساله ایران تقدیر کرده و به وی گفته است که در سفر بعدی اش به وین، هدیه زیبایی برای همسرم خواهد آورد. به این ترتیب، عایده یک گلدان سنتی ایرانی و یک آیه قاب شده زیبایی قرآنی دریافت کرد. هنگام ترک تهران، به من هم بسته های درجه یک هدیه دادند. چنین چیزهایی جلوه هایی از خدمات مدنی بین الملل محسوب می شدند.
سوزان رایس: بشار اسد باید برود

«سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه با «معاذ الخظیب»، رئیس سابق ائتلاف معارضان سوریه دیدار کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه با «معاذ الخظیب»، رئیس سابق ائتلاف معارضان سوریه دیدار کرد.

«بردنادت میهان»، سخنگوی مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت خانم رایس در دیدار روز دوشنبه تصریح کرده که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه مشروعیت خود را از دست داده است و باید از قدرت کناره‌گیری کند.

در بیانیه‌ سخنگوی مشاور امنیت ملی آمده رایس در این دیدار بر تعهد آمریکا برای انتقال سیاسی از راه مذاکره تأکید کرده است.

معاذ خطیب هم دیدگاه‌های خود درباره مسیر راه حل سیاسی بحران سوریه را مطرح کرده است.
نظارت ۳ بازرس ویژه بر نحوه ارائه خدمات ستاد سفرهای نوروزی لرستان
خرم آباد - فرماندار مرکز لرستان از نظارت سه بازرس ویژه استاندار بر نحوه ارائه خدمات توسط دستگاههای عضو ستاد سفر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله خجسته پور بعدازظهر سه شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر لرستان در محل استانداری، از لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران یاد کرد و اظهار داشت: این استان از سوی کارگروه مربوطه در کشور به عنوان پایتخت ژئوتوریسم انتخاب شده که این موضوع ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر در استان به حساب می آید.

وی با اشاره به فعالیتهای انجام شده در ستاد سفرهای نوروزی استان افزود: امسال شاهد افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در محوطه باغ گلستان خرم آباد بودیم.

اجتماع جاذبه های طبیعی و تاریخی در لرستان

خجسته پور با بیان اینکه گردشگران برای حضور در هر استانی دو موضوع جاذبه های تاریخی و مناظر طبیعی را مد نظر دارند افزود: لرستان هر دوی این جاذبه ها را به صورت توأم دارد.

وی از لرستان به عنوان سرزمین آبشارها، پلها و غارهای تاریخی نام برد و افزود: قدمت سکونت بشر مطابق آثار کشف شده در غارهای این استان به ۴۰ هزار سال قبل می رسد.

فرماندار خرم آباد تصریح کرد: اجتماع این جاذبه های طبیعی و تاریخی در لرستان یک ظرفیت بسیار بزرگ برای رونق گردشگری در این استان محسوب می شود.

خودپردازهای بانکها به طور مستمر چک شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب سه بازرس ویژه استاندار لرستان برای نظارت بر روند ارائه خدمات ستاد سفرهای نوروزی استان بیان داشت: علاوه بر فعالیت اداره کل بازرسی استاندای لرستان سه بازرس ویژه از سوی استاندار بر روند ارائه خدمات نظارت دارند.

خجسته پور بر لزوم حضور مدیران در محل ستادهای نوروزی تاکید کرد و بیان داشت: همچنین خودپردازهای بانکها باید به طور مستمر چک شوند که در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد و مسافران نوروزی بتوانند از خدمات این عابربانکها استفاده کنند.

وی با تقدیر از شورای اسلامی و شهرداری خرم آباد به خاطر ارائه خدمات رایگان به مسافران نوروزی عنوان کرد: توزیع چادر، پتو و امکانات گرمایشی به صورت رایگان از سوی شهرداری خرم آباد در مقایسه با دیگر شهرهای کشور کم نظیر است.

لزوم احصاء دقیق آمار حضور گردشگران در لرستان

فرماندار خرم آباد در ادامه خواستار احصاء دقیق آمار حضور گردشگران در استان و ارائه آن به دبیرخانه ستاد خدمات سفر شد و بیان داشت: آمار باید در زمان های مختلف به صورت مستمر در سامانه ثبت شود.

خجسته پور بر لزوم تهیه آمار مقایسه ای گردشگران نسبت به سال گذشته به طور روزانه تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در روزهای آینده شاهد افزایش حضور مسافران خواهیم بود آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری ها نسبت به افزایش ظرفیت های اسکان خود اقدام کنند.

دستفروشان از محل خیابان مقابل قلعه فلک الافلاک جمع آوری شوند

وی خواستار ساماندهی دستفروشان از اماکن تاریخی شهر شد و افزود: در این راستا دستفروشان باید از محل خیابان مقابل قلعه فلک الافلاک جمع آوری شوند.

فرماندار خرم آباد همچنین افزایش آمار تلفات تصادفات رانندگی در استان را نگران کننده خواند و خواستار تلاش بیشتر نیروهای پلیس راه و راهور در این زمینه به منظور کاهش آمار تصادفات و تلفات تا پایان تعطیلات نوروزی شد.

خجسته پور همچنین بر لزوم جمع آوری معتادان و متکدیان از سطح شهر تاکید کرد و بیان داشت: در حال حاضر علاوه بر کمپ ماده ۱۶، کمپ بانوان نیز آمادگی پذیرش بانوان معتاد و متکدی را دارد.
زمان ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری
وزارت کشور در اجرای ماده ۱۲ آئین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نخستین اطلاعیه خود در خصوص این انتخابات را صادر کرد.
زمان ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری
به گزارش افکارنیوز، وزارت کشور در اجرای ماده ۱۲ آئین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نخستین اطلاعیه خود در خصوص این انتخابات را صادر کرد.

بنابراین گزارش متن کامل این اطلاعیه از این قرار است:

به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند ثبت نام داوطلبان نمایندگی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز پنج شنبه بیست و ششم آذرماه نود و چهار آغاز و تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه دوم دی ماه نود و چهار به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت و اخذ رأی در روز جمعه مورخ هفتم اسفندماه نود و چهار به عمل خواهد آمد.

داوطلبان یا نمایندگان آنان که کتباً معرفی شده باشند، می توانند در مهلت تعیین شده به فرمانداریهای مراکز حوزه های انتخابیه (فرمانداری شهرستان مرکز استان) یا وزارت کشور مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

شرایط انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام به موجب ماده ۳ قانون انتخابات مجلس خبرگان به این شرح است:

الف- اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی

ب- اجتهاد درحدی که قدرت استنباط بعض مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد

ج- بینش سیاسی، اجتماعی و آشنایی با مسایل روز

د-معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران

هـ- نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی

همچنین براساس مفاد قانون انتخابات، موارد زیر به اطلاع می رسد:

۱- مرجع تشخیص دارابودن شرایط فوق، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی می باشند.

۲- کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحاً یا ضمناً اجتهاد آنان را تأیید کرده باشند، از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت.

۳- ضرورت ندارد که نمایندگان، ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند.

یادآوری می شود این اطلاعیه وزارت کشور در اجرای ماده ۱۲ آئین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری صادر شده است که به موجب آن وزارت کشور پس از وصول دستور مقام رهبری مبنی بر انجام انتخابات خبرگان، موظف است حداکثر ظرف ده روز مراتب و تاریخ شروع ثبت نام داوطلبان را با استفاده از وسایل ارتباط جمعی به اطلاع مردم برساند.
از سوی وزارت کشور
تاریخ شروع ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام شد
خبرگزاری تسنیم: وزارت کشور در اجرای ماده ۱۲ آئین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نخستین اطلاعیه خود در خصوص این انتخابات را صادر کرد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ وزارت کشور در اجرای ماده 12 آئین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نخستین اطلاعیه خود در خصوص این انتخابات را صادر کرد.

بنابراین گزارش متن کامل این اطلاعیه از این قرار است:

به آگاهی هم‌میهنان عزیز می‌رساند ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز پنج‌شنبه بیست و ششم آذرماه نود و چهار آغاز و تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه دوم دی ماه نود و چهار به‌مدت 7 روز ادامه خواهد داشت و اخذ رأی در روز جمعه مورخ هفتم اسفندماه نود و چهار به عمل خواهد آمد.

داوطلبان یا نمایندگان آنان که کتباً معرفی شده باشند، می‌توانند در مهلت تعیین شده به فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه (فرمانداری شهرستان مرکز استان) یا وزارت کشور مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

شرایط انتخاب شوندگان هنگام ثبت‌نام به‌موجب ماده 3 قانون انتخابات مجلس خبرگان به این شرح است:

الف ــ اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی

ب ــ اجتهاد درحدی که قدرت استنباط بعض مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد

ج ــ بینش سیاسی، اجتماعی و آشنایی با مسایل روز

د ــ معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران

هـ ــ نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی

همچنین براساس مفاد قانون انتخابات، موارد زیر به اطلاع می‌رسد:

1 ــ مرجع تشخیص دارابودن شرایط فوق، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی می‌باشند.

2 ــ کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحاً یا ضمناً اجتهاد آنان را تأیید کرده باشند، از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت.

3 ــ ضرورت ندارد که نمایندگان، ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند.

یادآوری می‌شود این اطلاعیه وزارت کشور در اجرای ماده 12 آئین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری صادر شده است که به‌موجب آن وزارت کشور پس از وصول دستور مقام رهبری مبنی بر انجام انتخابات خبرگان، موظف است حداکثر ظرف ده روز مراتب و تاریخ شروع ثبت‌نام داوطلبان را با استفاده از وسایل ارتباط جمعی به اطلاع مردم برساند.
 آصفری

غرب در مذاکرات هسته‌ای بدنبال کلاه‌برداری سیاسی نباشد/مذاکرات باید با لغو کامل تحریم‌ها همراه باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مذاکرات زمانی ارزشمند است که در آن لغو تحریم‌ها صورت گیرد، گفت: آمریکا و غرب در مذاکرات هسته‌ای بدنبال کلاه‌برداری سیاسی نباشند.
 محمدحسین آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع زائران حرم رضوی پیرامون موضوع هسته‌ای و تحریم‌ها اظهارداشت: ما در حوزه‌های مختلف منابع زیادی در اختیار داریم که اگر از آنان در داخل کشور استفاده کنیم تحریم‌ها بی‌اثر خواهد شد.

وی افزود: دولت باید تلاش کند از راهکارهای اقتصاد مقاومتی و توانمندی‌های کشور استفاده کند که در این صورت بهبود وضعیت اقتصادی ممکن خواهد شد، اما امروز متأسفانه از ظرفیت‌های داخلی استفاده نمی‌شود و ما دست به خام فروشی نفت می‌زنیم که این موضوع قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما اگر نگاهمان به غرب باشد تا آنان برای ما کاری انجام دهند، خیالی بیش نخواهد بود، چراکه آنان دشمنی‌شان را با جمهوری اسلامی کم نخواهند کرد.

آصفری ادامه داد: ما هرگاه جلوی غرب کوتاه آمدیم و یک قدم عقب کشیدیم آنان 2 قدم به جلو آمده‌اند. ما نباید در مقابل زیاده‌خواهی و باج خواهی غرب کوتاه بیاییم و سازش کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: جمهوری اسلامی مذاکره می‌کند تا به دنیا ثابت کند بدنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود. البته زمانی این مذاکرات ارزشمند است که طرف غربی لغو کامل تحریم‌ها را انجام دهد وگرنه برای ما مذاکره با تحریم قابل جمع نیست.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به راهگشا بودن انتقاد برای دولت‌ها گفت: دولت نباید توقع داشته باشد که منتقدان میرزا بنویس آن باشند و ساده از کنار ندانم‌کاری‌ها و ناپختگی‌های آنان بگذرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتقاد سازنده همراه با پیشنهاد به پویایی دولت کمک خواهد کرد و دولت نباید درب انتقاد را با موضع‌گیری‌های تند و جملاتی که در شأن دولت نیست، ببندد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این موضوع که هیچ کس مخالف توافق هسته‌ای نیست، گفت: اما همه بدنبال توافق عزت‌مندانه هستند، مردم و مجلس و نظام بدنبال توافقی هستند که عزتمندی ایران در آن حفظ شود و غرب و آمریکا بدنبال کلاهبرداری سیاسی نباشند.

آصفری در پایان با تاکید بر اینکه همه جریانات همزبان و همدل با دولت و نظام خواهند بود، گفت: دولت نیز بایستی جلوی اقداماتی که باعث 2 قطبی شدن جامعه می‌شود را بگیرد
 استاندار قم:
پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب نمره قبولی به عملکرد دولت داده است
قم - ایرنا - استاندار قم گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود از دولت حمایت کردند و این نشان می دهد دولت نمره موفقی در عملکرد خود داشته است.
[پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب نمره قبولی به عملکرد دولت داده است]

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش در جلسه ستاد تسهیلات زائران با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: خوشبختانه پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب نشان می دهد که دولت نمره موفقی در عملکرد خود کسب کرده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بعد از گذشت یک سالی که دولت تخریب ها را تحمل و صبر پیشه کرد، به میدان آمدند و با حمایت از دولت، وظیفه ما را سنگین کرده است، گفت: هرکسی در هر مسئولیتی است باید خود را فدای ملت کند و خادم ملت باشد.

استاندار قم با بیان اینکه هیچ فردی در کار خود بدون عیب و نقص نیست، افزود: مسئولان باید شهامت داشته باشند و در صورت اشتباه، علاوه بر پذیرش اشتباه خود شهامت عذرخواهی کردن نیز داشته باشد.

صالحی منش با اشاره به درپیش بودن برگزاری مراسم ترحیم والده ریاست محترم جمهوری درقم اضافه کرد: تمام دستگاه های عضو ستاد تسهیلات زائران تمام تلاش خود را بکار گیرند تا هم این مراسم به خوبی برگزار شود و هم برای زائران هیچ مشکلی پیش نیاید.


منابع:

خبرآنلاین: صفحه نخست http://www.khabaronline.ir/
شهرخبر - تیتر جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان http://www.shahrekhabar.com/
اخبار ایران و جهان |خبرگزاری فارس| Fars News Agency http://www.farsnews.com/
صفحه اول - BBC Persian http://www.bbc.co.uk/persian
پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران http://www.irinn.ir/
خبر فارسی: جستجوگر هوشمند خبری http://khabarfarsi.com/
خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency http://www.mehrnews.com/
جهان نیوز http://jahannews.com/
روزنامه خبر جنوب :: نیازمندیهای خبر جنوب http://www.khabarads.ir/jonoob/
آفتاب http://aftabnews.ir/
مشرق نیوز | mashreghnews.ir مشرق نیوز | mashreghnews.ir
شبکه خبر - پخش زنده http://www2.live.irib.ir/tv/khabar
ایسنا: خبرگزاری دانشجویان ایران http://www.isna.ir/
خبر پو, پویش آخرین اخبار ایران و جهان و نیازهای اینترنتی ... http://khabarpu.com/
خبرگزاری جمهوری اسلامی http://www.irna.ir/
پایگاه خبری تحلیلی فردا | Farda News http://www.fardanews.com/
پایگاه اطلاع رسانی رجا http://www.rajanews.com/
عصر خبر http://www.asrkhabar.com/
Gooya News - Unbiased Iran News | News on Iran | اخبار ... http://news.gooya.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.