نیوزفااسپرتس

نیوزفااسپرتس

وبلاگ نیوزفااسپرتس
نیوزفااسپرتس

نیوزفااسپرتس

وبلاگ نیوزفااسپرتس

خبر و اخبار سیاسی روز 3/25/2015 جدید_اخبار جدید 1

پیشنهاد بی‌شرمانه قطر به عراق
منابع مطلع خبر دادند که قطر با تماس با مسئولان عراقی از آنان خواسته است تا در ازای دریافت مبلغی هنگفت، اجازه دهد تا عناصر محاصره شده داعش در تکریت فرار کنند.
به گزارش شریان نیوز، رسانه‌های غربی و عربی در روزهای گذشته از توقف عملیات آزادسازی شهر تکریت خبر داده و مدعی شده بودند که با فشار دولت آمریکا نیروهای عراقی به تکریت وارد نشدند.

اما تحولات میدانی در استان صلاح الدین نشان می‌دهد نه تنها عملیات متوقف نشده، بلکه نیروهای عراقی با دقت در حال پاکسازی مناطق آلوده هستند؛ به طوری که حجم مین گذاری در اطراف تکریت به شکلی است که نیروهای عراقی با احتیاط خنثی‌سازی مین‌ها را ادامه می‌دهند.

خبرسازی رسانه‌های غربی عربی در خصوص توقف عملیات آزادسازی تکریت در حالی ادامه دارد که خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که کشورهای حامی تروریست‌ها در سوریه و عراق نگران شکست، بازداشت یا مرگ فرماندهان داعش در تکریت هستند و تلاش می‌کنند با تماس‌های غیر مستقیم با دولت عراق زمینه فرار صدها تن از نیروهای داعش از تکریت را فراهم کنند.

یک منبع مطلع در عراق به خبرگزاری فارس، از پیشنهاد دولت قطر به دولت عراق حکایت دارد که بر مبنای آن مقامات قطری در ازای فرار صدها عضو داعش از تکریت، 50 میلیارد دلار به دولت عراق برای بازسازی مناطق جنگی کمک کنند.

به نظر می رسد مرگ یا بازداشت سران داعش در تکریت که اکنون در حلقه محاصره ارتش و نیروهای بسیج مردمی هستند، سران کشورهای عربی را نگران کرده است. عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین (به مرکزیت تکریت) از اول فوریه (10 اسفند) آغاز شده است.

مشاور سابق امنیت ملی عراق: بغداد اجازه فرار به داعش نمی‌دهد

در همین خصوص، رسانه‌های عراقی از جمله «الغد پرس» به نقل از «موفق الربیعی» مشاور سابق امنیت ملی عراق و نماینده کنونی پارلمانی این کشور،‌ قطر را «کشور حامی تروریسم» خواند و گفت: عراق اجازه نمی‌دهد سران داعش از تکریت فرار کنند.

الربیعی (عضو ائتلاف ملی عراق) در این خصوص گفت: بغداد با دوحه بر سر باز کردن گذرگاهی امن برای عناصر باقی‌مانده داعش (در تکریت) برای فرار به سوریه باز نخواهد کرد.

الربیعی در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد گفت: برخی سیاسیون داعش راه افتاده‌اند از این پایتخت به آن پایتخت در منطقه، تا مذاکراتی با امارت تروریسم (قطر) به راه اندازند تا بعد از آنکه ارتش و نیروی بسیج مردمی عراق ضربات سختی به داعش وارد کردند، راهی امن برای بقایای داعش برای فرار به سوریه باز کنند.

مشاور سابق امنیت ملی عراق تصریح کرد: این فریب هرگز عملی نخواهد شد و گوش ما به این حرف‌های باطل بدهکار نیست... سیاستمداران بغداد بر سر خون مردم خود مذاکره نمی‌کنند و به بازگرداندن کرامت همه مردم عراق پایبندند.

وی قطر را تهدید کرد که عراق بزودی پاسخ تروریسم را محکم‌ خواهد داد.

در همین خصوص، فراکسیون پارلمانی «صادقون» روز سه‌شنبه وجود هرگونه مذاکره میان عراق و قطر را درباره بازشدن راه فراری برای داعش در تکریت تکذیب کرد و هر گونه مذاکره‌ای در این خصوص را خیانت به عراق دانست.

بنا بر گزارش وبگاه خبری المسله، فراکسیون صادقون در بیانیه‌ای در این خصوص گفت که عراق بر سر خون مردم خود چانه‌زنی نمی‌کند. طرف مقابل مذاکرات ازمواضع خود عقب نشینی کرد/حتما به توافق می‌رسیم
عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران گفت: در سال جدید حتما به توافق می رسیم.

به گزارش خبرگزاری مهر حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امورخارجه پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم ترحیم والده رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: در مراحل نهایی مذاکرات هستیم و در سال جدید حتما به توافق خواهیم رسید.

وی افزود: مذاکرات تاکنون به خوبی پیش رفته و امیدواریم مسائل باقی مانده نیز حل شود.

بعیدی نژاد با بیان اینکه مسائل باقی مانده فقط تحریم نیست، گفت: بلکه مجموعه‌ای از مسائل است و اکنون تقریبا در مراحل نهایی هستیم. این‌گونه نیست که ابتدا تحریم برطرف شود و بعد درباره مسائل دیگر صحبت کنیم، بلکه همه با هم باید در یک مجموعه حل شود.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: راه‌حل این مسائل پیدا شده و اگر این راه‌حل‌ها نهایی شود، می‌توانیم توافق جامع را داشته باشیم.

وی با اشاره به عقب نشینی طرف مقابل از مواضع پیشین خود گفت: طرف مقابل نسبت به گذشته از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و اگر این‌گونه نبود اصلا به این مراحل نمی‌رسیدیم.

بعیدی‌نژاد در خاتمه با بیان اینکه اگر توافق صورت نگیرد به دلیل اختلاف داخلی طرف های مقابل با یکدیگر است، افزود: اگر فکر کنیم که به دلیل مخالفت‌های داخلی آمریکا دولت اوباما نتواند تصمیم بگیرد، بین اروپا و آمریکا انشقاق ایجاد خواهد شد. اگر توافق نشود به خاطر اختلافات داخلی آنهاست.
مرور اتفاقات شهری در بهار سال ۹۳؛
از شایعه رفتن شهردار تهران تا طوفان بی سابقه در پایتخت
دیدار مدیران شهری با رییس جمهور، رفتن دو معاون قدیمی شهردار تهران از شهرداری، واژگونی اتوبوس در اتوبان آزادگان، طرح سوال از شهردار تهران و... از مهم ترین رویدادهای فصل بهار در حوزه شهری بود.
به گزارش مشرق، امسال سال پر از اتفاقی در حوزه شهری بود. از جابه جایی مدیران تا افتتاح تونل و بهره برداری از ایستگاه های مترو. مرور این اتفاقات یادمان می آورد که هنوز کارخانه روغن نباتی قو تعطیل نشده است یا هنوز اتوبوس برقی به تهران نیامده است و افتتاح یک تونل چقدر در کاهش بارترافیکی موثر بوده است.

فروردین ۹۳

در هفته پایانی نخستین ماه سال ۹۳، تغییرات مدیران شهری آغاز شد. اولین تغییر سال ۹۳ جا به جایی حسین پورزرندی از  معاون مالی اداری شهردار به بانک شهر بود همچنین  محمدعلی عفتی داریانی که پیش از این قائم مقام معاونت برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورابود با حکم شهردار معاون منابع انسانی شهرداری تهران شد.

 در این ماه خبر بازگشت اتوبوس های برقی به پایتخت هم منتشر شد. خبری که تا پایان سال ۹۳ بارها از سوی مسئولان ترافیکی اعلام شد.

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از ورود ۳۳ اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی خبر داده و گفته بود:بر اساس برنامه ۵ ساله حمل و نقل ما باید به سمت حمل و نقل پاک و سبز برویم که ما در تلاشیم این خطوط را احیا کنیم.همچنین ما مجبوریم از پتانسیل و امکانات گذشته در این زمینه استفاده کنیم بنابراین این خطوط از محور انقلاب به سمت جنوب است. ما در گذشته در خیابان ۱۷ شهریور خطوط برقی را داشته ایم که تلاش می کنیم این اتوبوسهای جدید با استفاده از همان پتانسیل های گذشته خدمات رسانی کنند.

اردیبهشت ۹۳

در هفته اول اردیبشهت سال ۹۳ خبر زیرزمینی شدن میدان هفت تیر برای چندمین بار در سال های اخیر اعلام شد. اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که  مطالعات برای توسعه فضاهای زیر سطحی پایتخت آغاز شده است  گفته بود: میدان هفت تیر نخستین اولویت برای اجرای پروژه توسعه فضاهای زیرسطحی تهران است.به گفته این عضو شورای شهر تهران میادین ونک، انقلاب و صادقیه نیز از اولویتهای بعدی این طرح مطالعاتی هستند.

در این هفته همچنین  تکلیف کارخانه روغن نباتی قو مشخص شد و کمیته سلامت شورا که با حضور مدیران کارخانه شرکت نباتی قو برگزار شد تصمیم گرفت پس از تعیین تکلیف نیروهای کارگری کارخانه روغن نباتی قو پلمپ شود.اما نتایج این تصمیم گیری تا پایان سال ۹۳ اجرایی نشد.

در هفته دوم اردیبشهت ماه حادثه سرگونی اتوبوس بخش خصوصی شرکت واحد در اتوبان آزادگان رخ داد. در این حادثه  ۸نفر جان باختند. معاون شهردار تهران درباره جزییات این حادثه در صحن علنی شورای شهر تهران گفته بود : ساعت ۸:۴۸ اتوبوس از خط مترو چیتگر به سمت تقاطع شهید همت خیابان شریعتی حرکت می کند که در پیچی که در اتوبان آزادگان بوده کنترل اتوبوس از دست می رود و اتوبوس به سمت راننده چپ می شود و در زمان حادثه اتوبوس با سرعت ۵۰ کیلومتر حرکت می کرد که به گفته پلیس سرعت نامطمئنه بوده نه غیرمجاز.

وی با بیان اینکه این حادثه با این ابعاد نباید چنین تلفات جانی بر جای می گذاشت تاکید کرده بود: یکی از مشکلات این حادثه که چنین خسارت جانی بر جای گذاشت ساختار اتوبوس اسکانیا بود. متاسفانه بدنه اتوبوس از قوت لازم برخوردار نیست و همچنین شیشه این اتوبوسها بی دلیل خارج و شکسته می شوند. همچنین محل قرار گرفتن باطری اتوبوس نیز مناسب نیست. این موضوع را ما پیش از این نیز به سازندگان این اتوبوسها اطلاع داده بودیم اما پاسخی دریافت نکردیم.

دراین جلسه معاون شهردارنسبت به مخزن ۳ هزار و ۵۰۰ اتوبوس گاز سوز درون شهری هم هشدار داد که پس از آن به تدریج تمام اتوبوس های گاز سوز داخل شهری تست مخزن شدند.

دراین هفته ایازی هم پس از آن که دو سال از شایعه رفتنش از معاونت اجتماعی می گذشت از این معاونت رفت و امرودی جایگزین وی شد.

درهفته سوم اردیبشهت ماه شایعه رفتن شهردار تهران  به طور گسترده ای منتشر شد. شایعه ای که بارها از سوی مدیران شهری رد شد. اما برخی رسانه ها از رقابت سه گزینه محسن هاشمی،محسن مهر علیزاده و محسن رضایی برای تصدی شهرداری تهران خبر داده اند و خداحافظی ایازی از شهرداری را مقدمه ای بر این خداحافظی عنوان کرده بودند.

شهردار تهران نیز به این شایعه پاسخ داد و گفته بود :  این روزها شایعات، حرف زدن ها و جوسازی ها کم نیست و از این حرف ها زیاد است. به عنوان نمونه بحثی که در حوزه منابع انسانی است، آن است که می خواهند همه را بیرون کنند. نخیر! کسی را نمی خواهند بیرون کنند بلکه ما تصمیم گرفته ایم تا در شهرداری تهران جذب نداشته باشیم.

هفته پایانی اردیبشهت ماه با خبر سقوط سه دختر جوا ن از یکی از وسایل بازی شهربازی ارم آغاز شد. حادثه ای که شورای شهر تهران به سرعت به آن واکنش نشان داده و طی نامه ای از دادستانی خواستار توقف فعالیت این مجموعه فرسوده که ۴۰ سال از عمر آن می گذرد شد.

دراین هفته  طرح سوال از شهردار تهران از سوی برخی از اعضای شورای شهر تهران مطرح شد. به استناد اصلاحیه قانون بودجه شهرداری تهران در دی ماه سال گذشته، شهردار تهران موظف بوده است که از روسای شش‌گانه شورای شهر به منظور حضور در جلسات ماهانه کمیته تخصیص اعتبار دعوت به عمل آورد، اما در دو جلسه تشکیل شده پس از اصلاحیه قانون بودجه این اتفاق نیافتاده که به همین دلیل در اسفندماه تذکری به شهردار تهران ارائه می‌شود که در پاسخ آن عنوان می‌شود: صورتجلسه برای روسای کمیسیون‌ها ارسال شده است.

این روند با واکنش برخی اعضای شورای شهر تهران همراه شده و آن‌ها تاکید می‌کنند که وظیفه شهردار ارسال صورت جلسه نبوده بلکه باید از روسای کمیسیون‌های شش‌گانه شورا به عنوان ناظر دعوت به عمل می‌آمده است، چرا که با عدم دعوت از روسای شش‌گانه شورای شهر حق قانونی شورا که نظارت بر روند امور و حسن اجرای مصوبات شورای شهر بوده سلب شده است.

در روزهای پایانی اردیبشهت ماه همچنین تونل امیر کبیر به بهره برداری رسید. محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاح تونل امیرکبیر تاکید کرده بود: تونلی که امروز به عنوان تونل امیر کبیر افتتاح می شود،قبلا جزو طراحی های اجرای تونل نبوده است، اما بعد از آنکه بزرگراه امام علی(ع) به صورت شمالی و جنوبی قطعی شد و همه دسترسی های شرقی و غربی آن نیز برقرار شد، مقرر شد تا دسترسی تونل امیر کبیر به بزرگراه امام علی (ع) نیز برقرار شود. این در حالی است که که قبلا دسترسی این تونل به خیابان ۱۷ شهریور برقرار شده بود.

شهردار تهران یادآوری کرده  بود: با افتتاح این تونل حرکت از وسط بازار به سه راه امین حضور طی ۴ دقیقه صورت می گیرد. این در حالی است که قبلا اگر شهروندان می خواستند این مسیر را به سمت خیابان انقلاب بروند، حداقل تا مقصد خیابان دماوند باید ۳۰ تا ۳۵ دقیقه در مسیر می بودند. بنابر این خروج از بازار از مشکلات جدی اینجا بود و این تونل نیز از وسط بازار برای خروج به بزرگراه امام علی (ع) که بزرگ ترین شریان شمالی و جنوبی شهر است، طراحی شده است.

خرداد ۹۳

هفته نخست خرداد ماه با طرح دوباره موضوع انتقال پایتخت آغاز شد. اما همان طور که قابل پیش بینی بود طرح ساماندهی و انتقال پایتخت از دستور کار مجلس خارج شد. تذکر یک نماینده و تایید رئیس مجلس در خصوص بار مالی طرح انتقال پایتخت آن را به کمیسیونها فرستاد.

یکی دو هفته پیش برخی از نمایندگان مجلس از سمنان، همدان و پردیس به عنوان گزینه های جدید پایتخت سیاسی و اداری کشور نام برده بودند. اما از همان ابتدا تمام گزینه ها برای جایگزنی پایتخت رد شد.

این هفته شهردار تهران در جلسه روز یکشنبه شورا که بدون حضور رسانه ها برگزار شد به سوال رحمت الله حافظی پاسخ گفت.

قالیباف در این جلسه گفته بود: تذکر و سوال حق قانونی اعضای شورای شهر است و بنده به عنوان شهردار تهران مکلف به پاسخگویی هستم.

حافظی در ابتدا این اطمینان خاطر را داد که هیچ وابستگی سیاسی و جناحی ندارد و ضمن آنکه به قالیباف به عنوان شهردار تهران رای داده است اما سوال از شهردار را حق قانونی نمایندگی اش می داندو موضوعی که به عنوان سوال مطرح شده است، یک موضوع درون خانوادگی شورایی است و هیچ ارتباطی هم به گروه های سیاسی ندارد.

در هفته دوم خرداد ماه نتیجه پرونده اطلس مال در شورای عالی شهر سازی مشخص شد. محمد سالاری  رییس کمیسیون شهر سازی شورای شهر تهران در این رابطه  گفته بود: این موضوع در شورای عالی شهرسازی مطرح و قرار بر این شد که در این خصوص بررسی های حقوقی نیز انجام شود که آیا حقوق مکتسبه ای برای خریداران این زمین ایجاد شده است یا نه که نتیجه این گزارش آن بود که اگر حقی به صورت غیر قانونی ایجاد شود ،حقوق مکتسبه محسوب نمی شود. به جز تغییر کاربری این زمین به پهنه M۱۱۱دو طبقه نیز بیش از قانون به این زمین مجوز ساخت داده شده که تراکم آن ۱۶۰ درصد است. سالاری با اشاره به پیش فروش و ساخت و سازهایی که در این پروژه انجام شده است اعلام کرده بود: با استناد به رای شورای عالی شهرسازی این پروژه بر اساس بارگذاری قانونی باید ساخت وساز انجام دهد و دو طبقه اضافه از آن گرفته شد.

درهفته  دوم محمد حقانی  ،رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره پیگیری تغییر کاربری بوستان مادر در غرب تهران گفته بود: در هفته های اخیر دو بار خدمت شهردار تهران تذکر دادم که کاربری این بوستان نباید از فضای سبز به برجسازی تغییر کند، ولی پاسخی نشنیده ایم. هرچند علاقمند نبودم مسایل رسانه ای شود ولی در مقابل این بی اعتنایی دو بار هم نامه نوشتم و خواهش کردم شهردار دستور دهد از این کار خلاف جلوگیری شود، ولی هیچ جوابی دریافت نکرده ایم.

در میانه خرداد ماه سال ۹۳  آسمان پایتخت کبود شد. سرخ و سیاه. طوفان با سرعت باور نکردنی آمد و درختان را از ریشه کند و ۵ کشته و ده ها زخمی بر جا گذاشت.

احمد صادقی جانشین شهردار و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره این حادثه گفته بود: طوفان روز دوشنبه در مجموع پنج کشته بر جای گذاشت که مرگ‌های رخ داده ناشی از سقوط درخت در ملک شخصی، سقوط قاب بتن ساختمان، سقوط آلاچیق فایبرگلاس در میدان امام حسین(ع)، ماندن در زیر آوار دیوار دورچین ساختمان و سقوط از طبقه پنجم ساختمان بوده است. همچنین ۸۱ نفر از شهروندان نیز مجروح شدند که علت آن چهار مورد تصادف ماشین، ۲۴ موردضربه و جراحت(تروما)، ۱۹ مورد آسیب مغزی و ۳۴ مورد ناشی از سایر موارد گزارش شده است.

می توان  مهم ترین اتفاق این ماه که در هفته پایانی رخ داد دیدار اعضای شورای شهر با رییس جمهور دانست. در این دیدار احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رئیس جمهور گفته بود: مهمترین ویژگی دولت شما اخلاق و ادبیاتی است که با انتخاب شما، حاکم شده است و نمونه بارز آن جلسه امروزتان با دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری است و یا همین دیدارتان با اعضای شورای شهر تهران. این رفتار اخلاقی دولت در مناسبات شورا با دولت نیز تأثیر مثبت گذاشته و ادبیات مشترکی برای همکاری شکل گرفته است.

در زیر مهم ترین موضوعات مطرح شده در این دیدار  از سوی اعضای شورا را می خوانید :

محسن سرخو، عضو کمیسیون عمران شورا: توسعه و تکمیل ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
عبدالحسین مختاباد، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی: ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری در حوزه فرهنگ و هنر
رحمت‌الله حافظی، رئیس کمسیون سلامت و خدمات شهری شورا: افزایش سلامت شهروندان و مقابله با عواملی که سلامتی پایتخت‌نشینان را تهدید می‌کند
احمد حکیمی پور، عضو کمیسیون فرهنگی  اجتماعی: رسیدگی به ابنیه تاریخی پایتخت و نوسازی بافت‌های فرسوده
مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران: عملیاتی کردن قانون برنامه سوم و مدیریت یکپارچه شهری و برگزاری انتخابات شورایاری‌ها
معصومه آباد، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا: شهردار معاون اول رئیس جمهور شود
اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون فنی عمرانی شورا: توجه به شهرک‌های اقماری پایتخت، مشکلات مسکن مهر، نقش جمعیت تهران در معضلات پایتخت
ابوالفضل قناعتی، عضو کمیسیون عمران شورا: انجام تعهدات دولت در حوزه مترو و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی
مجتبی شاکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا: نقاط هویتی پایتخت و سیما و منظر شهری، توصیه به اعضا که در این ۴ سال به جای فعالیت اقتصادی برای خودشان به فکر خدمت به مردم باشند
مهدی چمران، رئیس شورای عالی استانها: انتقاد از مهاجرت بی رویه به پایتخت، معضلات بافت فرسوده، درنظر گرفتن تهران به همراه مناطق اطرافش در طرح های مختلف، هویت شهری و شهرسازی، مدیریت یکپارچه شهری
علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا: مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار
احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران شورا: وضعیت اسفناک ساخت و ساز در حریم پایتخت
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران شورا: مدیریت بحران

حسن روحانی رئیس جمهور نیز با اشاره به جایگاه و اهمیت تهران گفته بود: رفت و آمد دنیا به تهران زیادتر خواهد شد و آثار آن را می‌‌توان در حضور هیأت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ماه‌های اخیر مشاهده کرد. شورای شهر تهران برای دیگر شوراها الگوست همانطور که شهر تهران برای سایر شهرها نمونه و الگوست. من نمی‌دانم چطور در شهری مثل تهران ساختمان‌های بلند درست می‌شود اما پیاده‌رو وجود ندارد چرا معماری تهران هویت اسلامی ایرانی ندارد. من از شما سئوال می‌کنم. اگر به عهده ماست ما می‌رویم دنبال حل این مشکلات اما هم دولت و هم اعضای شورا منتخبان مردم هستند و هدفشان خدمت به همین مردم است. ما باید فکر کنیم با چه سازوکاری کارها را به مردم واگذار کنیم همانطور که در دیگر کشورها این اتفاق در حال انجام است.

روحانی تأکید کرده بود: داشتن پول برای انجام امور همیشه راهگشا نیست، هنر این است که مجموعه دستگاه‌های مسئول با اتکا به منابع غیردولتی نسبت به رفع نیازهای شهر اقدام نمایند.
مسئول‌ تحریم‌های‌ آمریکا نیز به‌ مذاکرات‌ پیوست
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
تیم آمریکایی امروز در حالی راهی شهر لوزان محل برگزاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای می‌شود که این بار مسئول تحریم‌ها در هیأت آمریکا در سازمان ملل نیز در این هیأت حضور دارد.

به گزارش فارس، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و تیم مذاکره‌کننده این کشور امروز (چهارشنبه) راهی سوئیس شده‌اند تا دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای را در شهر لوزان آغاز کنند.

این دور از گفت‌وگوها، آخرین مذاکرات طرفین پیش از پایان ماه مارس است که از سوی طرف غربی برای رسیدن به تفاهم بر سر راهکارها، اعلام شده است.

قرار است جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز فردا (پنج‌شنبه) برای دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، راهی لوزان شود. بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، در این دور از گفت‌وگوها نیز «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا به درخواست آقای کری در مذاکرات حضور خواهد داشت.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده است که مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا در قالب مذاکرات تهران و ۱+۵ برگزار می‌شود و به همین دلیل هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در آن‌ها حضور دارد.

آنطور که لیست منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد، «جوشوا بلک» مسئول تحریم‌ها و ضدتروریسم هیئت آمریکایی در سازمان ملل هم به تیم این کشور در لوزان اضافه شده است. گفته می‌شود لغو تحریم‌های وضع‌شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل یکی از اصلی‌ترین مسائل حل‌نشده میان طرفین مذاکره‌کننده است.

آنطور که رسانه‌های غربی گزارش داده‌اند، با وجود اینکه ایران خواستار برداشته شدن همه تحریم‌‌هاست، اما طرف غربی لغو تحریم‌های شورای امنیت را به حل مسائل باقی‌مانده میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منوط کرده است. مسئله‌ای که یک دیپلمات غربی می‌گوید می‌تواند «سال‌ها» زمان ببرد.

لیست کامل هیئت آمریکایی در ادامه آمده است:

- «جان کری» وزیر خارجه

- «ارنست مونیز» وزیر انرژی

- «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه

- «رابرت مالی» عضو ارشد شورای امنیت ملی

- «جیمز تیمبی» عضو ارشد وزارت خارجه در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی

- «پائول اروین» مدیر مسائل عدم گسترش سلاح هسته‌ای در شورای امنیت ملی

- «کریستوفر بکمیر» معاون هماهنگ کننده در امور تحریم‌ها در وزارت خارجه

- «کوین ویل» مدیر اداره پادمان‌ها و امنیت هسته‌ای، اداره امنیت هسته‌ای ملی از وزارت انرژی

- «فلیشیا سوئیندلس» مشاور ارشد سیاستگذاری در امور تحریم، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری

- «نوئل های‌اسمیت» مشاور حقوقی وزارت خارجه

- «کیمبرلی گاهان» مشاور وکالت وزارت خارجه

- «جوشوا بلک» مسئول تحریم‌ها و ضدتروریسم هیئت آمریکایی در سازمان ملل

- «آلن ایر» سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه

- «مارک اپلتون» مشاور ویژه وزیر، وزارت انرژی

- «جولیا جاکوبی» دستیار ویژه وندی شرمن
 فوت دو خبرنگار ورزشی ایرانی درسقوط هواپیمای آلمانی تایید شد
تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه ایران فوت دو خبرنگار ورزشی ایرانی مسافر هواپیمای جرمن وینگز آلمان را که در جنوب فرانسه سقوط کرد، تایید نمود.
[فوت دو خبرنگار ورزشی ایرانی درسقوط هواپیمای آلمانی تایید شد]

این وزارتخانه در تماس خبرگزاری جمهوری اسلامی، تایید کرد که دو ایرانی مسافر هواپیمای آ 320بوده اند که ازبارسلونا عازم دوسلدورف بوده و دیروز (سه شنبه) در جنوب فرانسه سقوط کرده است.

این دو نفر میلاد حجت الاسلامی خبرنگار تسنیم و حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن امروز بوده اند که برای پوشش دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران با شیلی دراتریش و سوئد در استکهلم وهمچنین پوشش خبری دیدار دو تیم بارسلونا-رئال مادرید به بارسلونا سفر کرده بودند.

در سقوط این هواپیما 144 مسافر، 2خلبان و 4خدمه فوت کردند.

سفارت ایران در برلین نیز در تماس خبرنگار ایرنا تایید کرد که این دو نفر مسافر این هواپیما بوده اند.

سخنگوی وزارت کشورآلمان و شرکت هواپیمایی جرمن وینگز نیز به خبرنگار ایرنا در برلین گفته بود که خبرهای مرتبط با اسامی مسافران خارجی این پرواز را فقط به وزارتخارجه کشورهای متبوع و سفارتخانه های آلمان در آن کشورها اطلاع می دهد.

پیش از این شایعه شده بود که این دو نفر مسافر این هواپیما بوده اند، ولی منابع رسمی آن را تایید نکرده بودند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی درگذشت این دو همکار را به خانواده های آنان و جامعه رسانه ای کشور تسلیت می گوید.


منابع:

خبرآنلاین: صفحه نخست http://www.khabaronline.ir/
شهرخبر - تیتر جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان http://www.shahrekhabar.com/
اخبار ایران و جهان |خبرگزاری فارس| Fars News Agency http://www.farsnews.com/
صفحه اول - BBC Persian http://www.bbc.co.uk/persian
پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران http://www.irinn.ir/
خبر فارسی: جستجوگر هوشمند خبری http://khabarfarsi.com/
خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency http://www.mehrnews.com/
جهان نیوز http://jahannews.com/
روزنامه خبر جنوب :: نیازمندیهای خبر جنوب http://www.khabarads.ir/jonoob/
آفتاب http://aftabnews.ir/
مشرق نیوز | mashreghnews.ir مشرق نیوز | mashreghnews.ir
شبکه خبر - پخش زنده http://www2.live.irib.ir/tv/khabar
ایسنا: خبرگزاری دانشجویان ایران http://www.isna.ir/
خبر پو, پویش آخرین اخبار ایران و جهان و نیازهای اینترنتی ... http://khabarpu.com/
خبرگزاری جمهوری اسلامی http://www.irna.ir/
پایگاه خبری تحلیلی فردا | Farda News http://www.fardanews.com/
پایگاه اطلاع رسانی رجا http://www.rajanews.com/
عصر خبر http://www.asrkhabar.com/
Gooya News - Unbiased Iran News | News on Iran | اخبار ... http://news.gooya.com/


@احسان چهری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.